21 juni 2012

biesbosch

donderdagmorgen kreeg ik van mijn schoonzoon een vaartocht met een fluisterboot door de biesbosch
ik zei tegen hem eigenlijk hoort bij zo,n expeditie dat er ineens een kaaiman naast je boot opduikt

of dat een aap uit een boom je met kokosnoten torpedeert

aan de schoonheid lag het niet adembenemend mooi en een heerlijke temparatuur heel veel vogels
 gehoord en weinig gezien.

maar dat is op zich niet zo erg zo,n eerste keer wil je zoveel zien en dat is vanaf de waterkant
dan toch weer anders.

er kwam wel meer wind opzetten en dan is van uit de boot fotograferen toch weer
anders want je gaat toch steeds wat op en neer.

dit waren turbo-eendjes ik heb ze nog nooit zo snel zien zwemmen.

en op zich al heerlijk eigenwijs

en moeder ging gewoon ongestoord haar gang ofdat er niemand in de buurt was,


ja en dan vaar je daar met zijn tweeen in een zevenpersoons fluisterboot niemand haast te zien af
 en toe ligt er een bootje tussen het riet helemaal onthaast.


volgens mij ik weet het haast zeker moeten dit bloggers zijn ,wie krijg je anders zo gek om een
rondje biesbosch te roeien als je al gepensioneerd ben.

het enigste wat jammer was er kwam meer wind en gelijk zag je minder vogels

we hebben ook geen bevers of zo gezien volgens mij waren ze inkopen aan het doen,tja marktdag.dom


zo doende hadden wij de tijd om alvast een beetje de omgeving te verkennen en te experimenteren


net of hij slaapt,maar hij ziet alles.

en bij deze ligt er de afspraak wij komen zeker terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten