06 september 2012

slimme vossen


ja een vosje tegenkomen is toch altijd weer leuk,deze kwamen wij op de duizendmeterweg
tegen en was toch wel een beetje schuw.


ik vroeg nog of hij al bij de tandarts was geweest en hij liet zijn gevulde kiezen zien.


hier wilde hij laten zien dat hij oorspronkelijk van adel is,maar daar trapte wij niet in.


okè dan dan ben ik gewoon een stiekeme vos


en jullie geven mij niets,nou dan heb ik hier verder ook niets te zoeken.


weet je wat,ik krijg een dikke staart van jullie.

32 opmerkingen:

  1. Open ik je blog, Bas, staart er opeens een hert naar me.....dat was volgens mij toch een vos. Mooie nieuwe kopfoto! En met dit vossenblog is ook niets mis. Wat leuk dat je op zo'n goede foto-afstand een vos tegen kwam. Foto 2 en 3 vind ik de mooiste. Zo leuk. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, die vosjes zijn wel slim ;-)
    Leuke serie, waarvan ik de eerste de mooiste vind, fijn scherp op het oogje en een mooi natuurlijk kader van gras.
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goh bas, gelukkig ben je een van de mensen die ze geen voer geven,
    wat een prachtige dieren om te zien, had het er vorige week met ria over die komt dara ook graag,
    wat lopen er veel hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's, wat een prachtige dieren zijn het toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een zo'n bijzondere ontmoeting Bas, super.
    Dit vosje heeft een prachtige staart. Goed dat je niets te eten gaf want er is voedsel genoeg te vinden.
    Heerlijk log weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een vosje zomaar tegenkomen in de natuur, dat heb ik nog niet beleefd. Moet een aangename ontmoeting zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. terug een leuke ontmoeting...

    in de natuur zie je ze weleens op afstand..

    bij ons is er sprake van een "vossenplaag"..

    denk er aan ,een vos verliest wel zijn haar, maar niet zijn streken..

    fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kijk Bas dit zijn toch heel mooie plaatjes waar je de vos mooi te grazen hebt genomen en hij er onverschillig onder lijkt te zijn en eens wat geeeeeeuwwt....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi Bas. Zo maar een vos tegen komen is toch heel bijzonder, en zo van dichtbij foto's kunnen nemen? Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja deze vossen zijn mensen gewend, maar het is toch leuk om ze tegen te komen.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas
    Het blijft iets unieks om de vossen zo te kunnen fotograferen in hun omgeving..En als ze dan even willen rekken of hun tanden willen laten zien.
    Dan heb je mooie momenten..
    Ook je vorige blog berichten van de Ooievaars en van de Damherten was een genot om naar te kijken.
    Dat zijn van die heerlijke momenten in de natuur!
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Bas
    Het blijft iets unieks om de vossen zo te kunnen fotograferen in hun omgeving..En als ze dan even willen rekken of hun tanden willen laten zien.
    Dan heb je mooie momenten..
    Ook je vorige blog berichten van de Ooievaars en van de Damherten was een genot om naar te kijken.
    Dat zijn van die heerlijke momenten in de natuur!
    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik blijf de derde foto het leukst vinden (net als in jullie andere blog), dat vind ik zo'n ongelooflijke treffer!
    Heet die duizendmeterweg echt zo of vonden jullie dat een passende naam?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's!
    Ik heb ze werkelijk met bewondering zitten te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. They are beautiful, and I love the shots.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldige serie vosjes. Vooral die van de tandarts en waar hij zich uitrekt. Heerlijke fotos.
    Kwam gisteren bij mijn werk aan en liep naar de achteringang: Stond ik ineens oog in oog met een vos!
    Geen camera bij me natuurlijk (behalve telefoon). Maar je staat wel even raar te kijken, zomaar bij de benzinepomp...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo,n ontmoeting doet je wel wat h'e.
    Maar ik begrijp dat de vosjes er een dikke staart van krijgen, hoewel de hype een beetje over schijnt te zijn.
    Ik hoorde dat er nu een schuilhut gebouwd word bij de ijsvogels.
    Dat word de volgende hype. 

    BeantwoordenVerwijderen
  18. stiefbeen.blogspot.nl 7 september 2012 01:02
    p.s dat vosje had toch zeker wel afgetankt??


    Bas:
    Ik heb er geen ademtest op gedaan, dus ik weet het niet :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je heb goed gebruik gemaakt van je ontmoeting met deze vos.
    Leuk al die gedragsmomenten, knappe foto's heb je gemaakt!
    natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  20. der dicke Schwanz gefaellt mir, aber der ganze Fuchs auch. Der Fuchs hat gewonnen?

    Schoene Fotos, sehr klar; Wie bist du so kurz an den Fuchs rangekommen?

    Danke fuer deinen Besuch bei Friko's World, ich komme auch zu dir zurueck.

    Viel Spass mit der Fotografie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. jij moet nogal gezag uitstralen, bas, dat ie zo goed naar jou luistert? :-))

    ongelooflijk hoe tam ie op je foto's lijkt, dit sluwe beestje! :-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi!

    Ik heb nog nooit een vos in het echt gezien. Super mooie foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. 彡♡` Olá, amigo!
    Passei para visitá-lo.
    Amei as suas fotografias.

    Sou encantada por raposas, elas são
    ainda mais lindas do que os cães.

    Bom fim de semana!
    Beijinhos.
    Brasil ♡彡.
    ¸.•°`♥✿⊱╮

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hai Bas,

    Prachtige serie zo bij de bekende vosjes.
    Misschien volgende keer ietsje verder uitzoomen, zodat ze er helemaal opstaan.
    Dan zijn ze helemaal top.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  25. heel knap zeg om ze van zo dichtbij te kunnen fotograferen. Je zult er wel van genoten hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Helaas Bas zitten er geen vossen in de Krimpenerwaard en moet je er een stukje voor rijden. Maar als je ziet welk een beloning je er voor krijgt is het dat rijden meer dan waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hahahahahaha... wat zet je er toch heerlijke bijschriften bij Bas :-)))

    Maar je foto's zijn ook heel mooi geworden. Prachtig om een vos tegen te komen. ik was er afgelopen vrijdag nog maar niks, niet nada vos.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel mooi om te zien die vossen. alleen jammer dat ze gevoerd worden, Ik was er pas ook en werden zo ook jammer genoeg weer gevoerd.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Amazing photos from the fox. You catched them very well ! So beautiful !

    BeantwoordenVerwijderen