25 november 2012

klein-profijt en omgeving.

je bent op pad of niet ,maar ga je wel dan kom je altijd weer voor verrassingen.

dit zal je in veel polders tegen komen je hebt altijd voor en tegenstanders..maar je zal
er maar altijd geboerd hebben,geld is ook niet alles.

maar het is hier prachtig en op het moment zeer rustig.


en dat het hier goed boeren is dat zie je ook wel aan de landerijen die er goed bijgehouden bij liggen. 


hier ga je al een beetje naar het natuurgebied toe. 


ook hier word je vorstelijk onthaald.

het gaat al een beetje ruiger worden,je gaat het steeds meer naar je zin krijgen.


ook weer een hele bekende beheerder. 


en gelukkig word hier ook heel veel aan de natuur over gelaten. 


de bomen hebben hier hun winterjasje haast al aangetrokken. 


uit de sloot drinken dat is hier al even geleden geweest. 


aan de wilgenbomen te zien moet hier in het verlengde vroeger denk ik een boerderijtje of een molen gestaan hebben

prachtige paadjes  

volgens mij zocht een van onze loggers een huis dat vrij van buren was,nou wat denk je hier dan van
met een prachtige op (loop)rijlaan .het ligt iets verder en het is groot.


je kan zo uit je huis gaan fotograferen en het is weer eens wat anders. 


zeg niet dat het hier niet mooi is want je hebt de helft nog niet eens gezien. 

37 opmerkingen:

  1. Weer een uitstekende serie foto's van een voor mij onbekent gebied, maar het is er wel erg mooi Bas.

    Ook je nieuwe hoofdfoto boven aan je blog is SUPER.....prima gedaan hoor !!

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word helemaal blij van de foto's!
    Wat een prachtig natuurgebied. Ik moet dan direct aan sprookjes en sagen denken. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit gebied ken ik niet, maar je kunt er een prachtige wandeling maken zo te zien...een paar prachtige doorkijkjes en het mos op de boom vind ik ook prachtig...Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien hoe anders het landschap is dan hier in Noord Brabant, De Kempen.
    Leuk zo met die wilgenpaadjes. Waar komt zo'n naam nou toch vandaan?
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Heerlijk dat men de natuur nu zo zijn vrije beloop laat gaan.
    Wat een geweldig gebied.
    Ik kan dan ook goed begrijpen dat ze dit willen gaan afsluiten, al is het voor de bezoekers natuurlijk wel jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er heerlijk rustig uit, Bas. Mooi gebied en ook mooi in beeld gebracht. Maar even wat anders. Wat heb je een prachtige nieuwe kopfoto geplaatst. Heel mooi en hij valt meteen op. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Cobie en Bas
    Wat een mooi gebied om te wandelen en foto's te maken.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is zo jammer dat je in bepaalde natuurgebieden niet mag komen. Natuurlijk, alles wat daar leeft en groeit moet de kans krijgen zich te ontwikkelen. Ze zouden eens moeten nadenken over de manier hoe wij daar toch ook kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ze zullzn wel hun redenen hebben Bas..

    prachtige kopfoto !

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een hele mooie serie is het geworden en wat een prachtig gebied Ik ken het niet terwijl het bij ons echt niet ver vandaan is .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas
    mooie serie en een mooie omgeving is het daar.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ja da's we; het nadeel,
    als het natuurgebied wordt is het ineens minder toegangkelijk voor de bezoekers,

    da's wel jammer, het is er prachtig mooi bas,
    ik heb genoten .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het lijkt me een heerlijk gebied om lekker te struinen met of zonder camera. Zouden ze geen oplossing kunnen bedenken van beperkt toegankelijk zodat natuur, boeren én recreatie mogelijk is. Moet kunnen volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk gebied om doorheen te struinen Bas.
    Prachtige fotoserie.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beautiful the forest with it's tracks, cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. je laat en leuk overzicht zien van dat gebied!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hier krijg je toch nooit genoeg van, eh? :-))

    ik slenter met je mee langs wilgen, watertjes en wegeltjes, bas! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig natuur gebied is dit.
    Je hebt het heel goed in beeld gebracht Bas, compliment.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig gebied, dat kun je goed proeven uit de foto's.

    Ben zeer benieuwd naar de andere helft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat er in de toekomst ook met dit mooie gebied zal gebeuren, deze wandeling en de fraaie fotoserie die je eraan hebt overgehouden, pakken ze je niet meer af.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. plekjes om te koesteren ... zo mooi ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het doorkijkje van de negende foto is mijn favoriet. Een prachig natuurgebied. Een jas van mos lijkt mij wel wat, alleen wat zwaar misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Diese Landschaft sieht so aus wie der Niederrhein. Auch dort gibt es viele Naturschutzgebiete.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. bedankt voor je bezoek

    prachtig natuurgebied, daar wil ik best wel wandelen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wonderful photos of the nature around you. Beautiful details too. And a bit shades of grey in November...
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Cobie en Bas,
    Weer een mooie serie, waarbij ik de eerst gelijk het mooiste vindt.
    En jullie nieuwe kopfoto is ook prachtig !!

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig mooi gebied, jammer dat ze dat weer gaan verpesten. Wat heb je aan natuur als je er niet doorheen kunt lopen. Genieten van achter een hekje, dat is toch idioot.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Idd ziet er mooi uit, alleen al al
    die verschillende paadjes en weggetjes..mooie herfstige blog

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een schitterende groene omgeving met hindernissen parkoers zo te zien! Laat ons dat maar volgen om te zien wat er van terecht komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Pracht gebied waar je was Bas. Mooi de paadjes met de knotwilgen. Lijkt mij heerlijk wandelen daar.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een prachtige polderblog.
    Wat heeft ons land toch veel mooie stukjes natuur en wat leuk om daar via medebloggers kennis mee te maken.
    Mooie nieuwe kopfoto hebben jullie ook boven de blog.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Bas, eerst even een compliment over je prachtige kopfoto. Werkelijk een schitterende plaat.

    Dit natuurgebied ken ik niet maar ziet er wel heel mooi uit. Als ik het goed begrijp dan wordt het straks op bepaalde stukken dus "verboden" om te betreden. ik ben wel blij dat er tenminste hier nog iets aan de natuur gedaan wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een prachtig gebied dat laten jullie in je foto,s zien ,daar wij zo ook van kunnen meegenieten..groetjes wim

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het heeft voor en nadelen Bas en ik weet ook niet wat te kiezen. Ik heb meer met de polder dan wie dan ook en vind het jammer dat het gras waar de allerbeste kaas ter wereld van gemaakt wordt, doelloos ligt groen te zijn. Een leuke serie...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. met jou mee op stap gaan is telkens weer genieten... en dat je er weldra niet meer in mag ... tja... het zal zijn redenen wel hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo kom je nog eens ergens, Bas! Dat is voor ons nog een aardig eindje rijden vanuit t Brabantse dus daar zouden we niet zo snel komen. Dankzij jouw foto's heb ik er toch een kijkje kunnen nemen! :)

    BeantwoordenVerwijderen