25 januari 2013

een rotterdammer op vossenjacht.


vanmorgen was ik om 8 uur bij ingang oase het was uitgestorven
geen auto op de parkeerplaats alleen drukte van werklui .
 koud maar heel mooi net een sprookje. 

loop ik langs het kanaal lopen er een drietal vossen waarvan er
 twee gelijk de benen namen.

ik dacht en hoopte dat hij het kanaaltje over zou steken,maar hoewel de
 afstand groot was zag of rook hij mij en weg was ook hij.


hier bij de duizendmeterweg je kan zien dat de zon probeert door
te komen,volgens mij had hij iets in de gaten maar dat
 heb ik niet kunnen fotograferen.


hij vroeg zich af of ik ook zo gemeen kon kijken ,
nou ik zal het jullie besparen.


al ben je vos dit moet toch even gebeuren. 


en nou moet je mij even met rust laten,want ik krijg van jou
 toch niks dus eh he opkrassen. 

en toen kwam het zonnetje door en werd het me mooi het werd genieten.
word vervolgd.             (eindelijk vossen in de sneeuw kunnen fotograferen hier ben ik erg blij mee)

34 opmerkingen:

  1. Fantastisch dat het gelukt is. Vooral de foto dat hij tegen de zon in knippert vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat prachtig !!!!
    Dat zou ik ook zooooooo graag eens willen zien

    Succes Gr Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je was vroeg maar kreeg daar wel de beloning voor.
    Prachtig zoals het licht op de kop van de vos schijnt.
    Ik geniet met je mee en kijk nu al uit naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. sometimes i am unable to get a comment box to come up on your blog. i tried again after 3 tries and was able to this time.

    the fox 'marking his territory' as if to tell you to buzz off was funny. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig om te zien, vooral waar die zo gemeen naar je kijkt ;-))
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prima foto's heb je kunnen maken, toch erg mooi zo in de witte wereld.

    Groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat leuk om zo'n beestje tegen te komen, hij ziet er lief uit zelfs met z'n toegeknepen oogjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooi Bas, vossen in de sneeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik veronderstel dat ze in deze kou ook wel honger hebben.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, dat kan ik me voorstellen, Bas. Daar zou ik ook blij mee zijn. Mooie serie weer. Je hebt 'm toch redelijk dichtbij kunnen fotograferen. Fijn weekend. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig is dat altijd het ontmoeten van de rugtas vossen.
    mooie serie is het geworden.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat geweldig dat jij zoveel vossen tegenkomt steeds Bas! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Bas,
    Je was er vroeg bij en dat kan je wel aan je eerste beelden zien. Ontmoetingen met vossen buiten hun hotspot blijven bijzonder. Maar als een vos in de zon even wil poseren kan je mooie plaatjes krijgen zoals je hebt laten zien.
    Prettig weekend, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig Bas, zo'n ontmoeting met Rein de Vos! Vooral toen ie oogcontact met je maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Bas en Cobie,]
    Waren jullie gisteren ook in de AWD?
    Wat was het mooi he.
    Prachtige vossenserie.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig die vossen zo dichtbij, hier weet je dat ze er zijn, maar zien doe je ze niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. jemig zeg, wat een prachtige foto's en ja de close-up met dichtgeknepen ogen tegen de zon in is fantastisch....Agnès

    De header is ook heel erg mooi....Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  18. i LOVE the fox face close up!!

    once in a while, we see a fox or two wander through the yard...it's so exciting! but they're not as fluffy as yours. i guess because we don't have SNOW!

    beautiful pictures!!

    (as far as the alligators...thank goodness for the ZOOM!)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat was echt genieten: jouw foto's bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Very nice photos of this friendly fox!
    I would be very happy to have such an encounter!
    Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een lust om te zien Bas ,een serie waar je echt trots op mag zijn. en ook weer een intro om in te lijsten..groetjes wim

    BeantwoordenVerwijderen
  22. beautiful photos! The snow and the fox together, it looks like a fairy tale..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mooi zeg, vooral die vos van dichtbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Een prachtige winterse vossenserie, ik kan me voorstellen dat je zelf ook zeer genoten hebt.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, what a true blog, the fox is an excellent picture, marking out his territory.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, what an amazing experience and wonderful photos, I especially like the one of the sun in the foxes eyes!

    Have a wonderful weekend.

    Cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geweldig, zo mooi die vos close up in het zonnetje. Mooie serie !

    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Tjonge jonge Bas...... Kon je dat vosje nou niet even wat privacy gunnen met plassen hihi.... Wel leuke foto's en onwijs gaaf de vos in de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lang gewacht en
    stil gezwegen
    nooit gedacht
    maar toch gekregen

    Het vosje in de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gefeliciteerd met je vossen! ik was er ook die dag, dus misschien hebben we elkaar wel gezien.
    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. wat een momenten zeg... je bent wel verwend geweest die dag ;-) Hoe die vos met zijn kop in het licht naar je kijkt... een pracht van een plaatje ! die kan zo de natuurboekjes in

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Superrr die vossekop met chinese oogjes ;-)
    Grtjs, Erna

    BeantwoordenVerwijderen