24 februari 2013

naar zeeland

met de rolstoel kan je het beste beginnen bij de brouwersdam
dan kan Cobie in de auto blijven en toch meegenieten.


het was een hele gure wind ,daardoor was het wel heerlijk rustig. 


zelfs de vogels zagen er een beetje verkleumd uit. 


en denk erom dat ze eerste rang zaten. 


en zo zaten er wel meer op de uitkijk. 


hij was vergeten zijn snavel af te vegen. 

en dit is van,zal ik het doen of doe ik het niet.


en pootje baden is toch wel heel favoriet. 

uit de groep gejaagd,nou dan ga je toch alleen verder.


ondanks de afstand wilde ik hem toch plaatsen ,ik vond hem erg mooi. 


en deze waren in zulke grote aantallen dat het wel leek dat
 ze de polder over wilde nemen. 

het was echt genieten ,denk nou niet dat dit alles was,
nee ik zal er nog een blogje aan gaan wijden.

33 opmerkingen:

  1. Er is altijd van alles te zien bij de Brouwersdam. Trouwens altijd bij de vloedlijn. Leuk uitstapje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. great variety of ducks and shorebirds! and i just LOVE the fat little furry pony in your header!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow!!nice!!soo many different birds!!looks good all of them!!))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het moedig dat je er op uit geweest bent, Bas. Ik vond het veel te koud. En je hebt nog veel gezien ook. Mooie serie. Vooral je laatste foto is heel mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooi gezicht bas die scholeksters en pleviertjes, die zo op en neer lopen,opz oek naar voedsel...
    machtig man,

    het was een mooi maar koud uitje hé:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A delightful collection of water birds, I love the way they march up to the edge of the water to pick their treasures from the sand.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed hoor dat er nog een blogje komt. Ik heb hier vandaag al weer knap genoten van deze schitterende watervogels!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. JE HEBT ER WEER UITSTEKENDE OPNAMES KUNNE MAKEN......PRIMA GEDAAN HOOR..... EN HEERLIJK SAMEN KUNNEN GENIETEN.

    GROETJES, JOOP

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk dat je ons mee laat genieten van de zee en dat op deze manier je vrouw het ook kan zien. Vogels zijn altijd interessant. Voorlopig bekijk ik ze vanuit mijn raam, maar straks in april maken de uilen me weer wakker als ze vroeg in de morgen naar hun schuilplaats vliegen. Soms komen ze zelfs naar binnen en moet ik alles in het werk stellen om ze weer naar buiten te krijgen.. Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Brilliant, to catch so many shorebirds on the coast of Zeeland. Superb.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het behoorlijk dapper van je dat je met dit weer daar naar toe bent geweest Bas.
    Je hebt een knappe reeks vogels kunnen vastleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap dat je de auto hebt verlaten, de wind was snijdend koud dit weekend.
    Cobie had zo een geluk door een ongeluk, zij mocht binnen blijven.
    Alhoewel, ze zal liever hebben lopen blauwbekken dan verplicht zitten blijven... toch?
    Mooie serie afwisselende vogels heb je gekiekt. Ben benieuwd naar het vervolg. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie reeks
    maar die laatste foto, heel scherp die ganzenvlucht

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er gewoon steenkoud uit Bas !!
    Maar er zaten zo te zien genoeg koukleumen aan de kant om op de foto te zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I like it! A magnificent set of photos. hug

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt weer een mooie collectie vogels weten te vereeuwigen.
    Dapper om er uit te gaan met die gure wind, ik wacht tot het wat zachter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. knap hoe al die vogels staan te pronken hier, bas! :-))

    ja, dat moet dan ook voor cobie genieten zijn!

    en voor iedereen die hier langskomt natuurlijk ook! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige opnames heb je kunnen maken, goed dat jullie er op uit zijn gegaan.
    Het lijkt mij daar prachtig, helaas even te ver voor mij.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een heerlijk serie Bas. Tjonge wat is de scholekster toch altijd fotogeniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige opnames heb je kunnen maken in Zeeland.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, wat zal het koud geweest zijn aan de Brouwersdam, ik ben er wel eens op zo'n gure dag geweest, dan moet je je goed inpakken en nog is het koud. Leuke waarnemingen, de rotganzen zitten er dus nog steeds.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo Cobie en Bas
    Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben. Mooie serie ondanks de kou.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gelukkig heeft dit verfrissende uitstapje je veel moois opgeleverd. Prettig dat er zo'n rijke variatie aan waterwild was.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooie serie heb je er gemaakt Bas.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zo op eerste rang moeten ze pas echt kou geleden hebben, met zo'n gure wind

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Excelentes fotografías!
    Con tu permiso me quedo para seguirte, te dejo un fuerte abrazo desde Uruguay!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nic these are beautiful photos, it does look like a chilly day! I also love your new header, that pony is adorable!

    I hope you have a wonderful week, cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Bas, Mooi hoor de Brouwersdam. Daar wil ik ook nog eens naar toe. Ik wacht even op een wat minder koude dag. Jij hebt in elk geval veel gezien. Waren er geen zeehonden?
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Even though the day is grey the coast is busy with birds. Many wonderful shots (and comments!)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een mooie serie heb je gemaakt bij de Brouwersdam Bas en fijn dat Cobie zo ook mee kon.
    Mooie soorten heb je allemaal vast kunnen leggen, dus het loonde wel de moeite om de kou te trotseren.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik weet hoe het er is en heb dat afgelopen december ook mogen aanschouwen :-) Ik vind het super dat Cobi zo vanuit de auto ook kan meegenieten. het is een heerlijk ritje en je ziet vele verschillende watervogels.

    BeantwoordenVerwijderen