16 maart 2013

die heeft centen,...


munten uitzoeken is best een leuk karweitje vooral als je assistentie ven een kleinzoon en
dochter krijgt. en denk erom het werd door Petra en  Joey bloedserieus gedaan .

vroeger zeiden wij als we dachten dat iemand rijk was ,nou maar die hebben centen...


wat zeiden we dan als iemand halfjes had ,ik zag dat deze uit 1903.1912 en 1940 kwamen 


nou hadden wij niet alleen het probleem dat ons geld eigenlijk niets meer waard was  


toch blijf je soms de verkeerde term nog gebruiken soms een beetje liefkozend .een stuiver,kwartje
een daalder of een knaak. een geeltje of een rooie etc
eigenlijk zijn er zulke mooie namen niet meer teruggekomen
,heeft dat ook met het verzakelijken te maken.?

30 opmerkingen:

  1. och wat gaaf ja bas,
    jij hebt centen zat:-)

    ik moet ook nog ergens een kistje met munten hebben,
    ik ga het zoeken:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sigarenbandjes & munten, 'k ben benieuwd wat je volgende thuiswerkje wordt Bas, je lijkt me een spaarzaam type!! ;-)
    Heb een mooi weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. daar zijn ze nog wel eventjes zoet mee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die verzamelingen Bas, wel jammer dat het niets meer waard is.
    Fijn weekend, Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. looks like you have a great collection going!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie daar een briefje van 100 BEF, dat is lang geleden.

    Groetjes,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Bas, jij hebt ècht centen....(haha). Het is zo jammer dat bijna niemand meer in verzamelingen geïnteresseerd is tegenwoordig. Zelfs voor een dure postzegelverzameling krijg je niets meer. Maar goed, jij hebt je lol hieraan beleefd, denk ik. Leuke serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wie wat bewaard heeft wat Bas ;-)))
    Mooi om al die verschillende te zien.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi hi hi..What are u doinhg???!!
    COUNting money!!
    Good shoots and hapoy weekend!!To you and kitty cat and family

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We duiken zo wel in de historie hé een stukje nostalgie is het en een weemoedig gevoel maakt het los in mij !!
    Ik heb ook zoveel centen !!!
    groeten , Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou nou, daar ligt een heel kapitaal.
    Ik liet me gistermiddag tegen de jongste kleinzoon ontvallen dat hij wel een dubbeltje van me kon krijgen. Hij had geen idee wara ik het over had, maar bij 'tien centen' begonnen zijn ogen vol van herkenning te glimmen. -)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Yksi, kaksi, kolme ... sata .. kaksisataa .. tuhat.. paljon kolikoita ja seteleitä !!
    Mitä teette kaikella rahalla... Pieni poika saa ainakin jäätelön.
    Kivat kuvat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nice collection of money there. Have a great weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk ik denk dat vreemd geld en buitenlands altijd mooie herinneringen heb ik heb namelijk zelf ook een kistje met muntjes en biljetten zelfs nog een miljoen biljet uit Duitsland en dan die sigarenbandjes heb ik ook nog en dan nog de speldjes van vroeger ik heb dat allemaal van mijn vader gehad maar bewaar het netjes

    Gr Wendelein

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Does your country still use the penny? In Canada we're finally phasing them out thankfully.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat waren nog eens tijden, nu met het tegenwoordige monopoly geld weet je niet meer wat de werkelijke waarde is.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gezellige boel. Altijd leuk; centen tellen. Kun je ze nog ergens kwijt?

    Groeten uit Sneek,
    DzjieDzjee

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Cobie en Bas
    Als ik dit zie moet ik aan oom Dagobert denken, misschien voelen jullie je ook wel zo als je dit allemaal voor je ziet.
    Groeten en een goede zondag Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Met dat sorteren komen toch een heleboel herinneringen boven. Het lijkt al zo lang geleden bijna uit de oudheid ;-)
    Waar blijft de tijd !!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat oude geld ziet er anders uit dan je in gedachten hebt. Als je er al eens denkt dan he.......
    Geweldig dit! Daar moet je zuinig op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heb je hulp nodig :)) Ik heb ook antigas Spaanse munten opgeslagen.
    Goede zondag.
    Een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuke blog Bas, wat heb toch altijd originele onderwerpen.
    Ook wel een beetje sentiment al die centen en munten, leuk!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  23. stop ze maar snel in je sok, bas, nu ze nog wat waard zijn! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Bas,

    dit vind ik toch wel weer heel erg leuk om te zien en te lezen hoor.
    Brengt me ook weer terug naar mijn eigen jeugd met die centen hihi...
    Halfjes heb ik echter nooit gehad maar wel de Wilhelmina dubbeltjes (nog een doos vol).

    Werkelijk heel erg leuk. Je moet er maar opkomen om dit te fotograferen. Altijd weer verrassend wat je u weer gaat plaatsen. Complimenten voor je variatie Bas en Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, ook heel herkenbaar.
    Voor de verzamelaar heeft het altijd waarde natuurlijk.

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Munten en sigarenbandjes: het weerspiegelt een bepaalde leeftijd. Veel jongeren zal het minder zeggen, maar verzamelaars van suikerzakjes, sigarenbandjes en postzegels des te meer. Dit is echt een duik in de historie: relikwieën uit de oude doos :)
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze verzameling roept herinneringen bij mij herinneringen op.
    Ja ook ik spaarde sigarenbandjes helaas is er niets meer van over.
    Gelukkig blijft de herinnering aan mijn opa die ze voor mij bewaarde tot ik weer kwam helpen met melken en voeren van de beesten.
    Ta dat is lang erg lang geleden zo een 60 jaar ;-)

    Gr. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Centen zat ja... en nog een hele klus... en wat ga je ermee doen?

    Agnès

    BeantwoordenVerwijderen