25 maart 2013

lente bij de brouwersdam.


naar een verjaardag in zierikzee dan ga je natuurlijk over de dam en dat word
 fotograferen daar verheug je je al op het was koud maar
dat het zo koud was hadden wij toch wel onderschat.


maar als je er bent dan word het toch er voor gaan,cobie en josè van uit de auto en ik
 ja ik ging natuurlijk naar beneden om er zo dicht mogelijk bij te zijn. 


superfoto,s daar had ik de moed al voor opgegeven,je had heel veel moeite
om je toestel stil en zandvrij te houden. 

het grote voordeel was je was er haast helemaal alleen,en dan krijg je als kommentaar
:welke idioot gaat er nu fotograferen? nou ik onder andere.


en de onrust in het weer was aan de vogels te merken,ze kropen ook steeds meer bij elkaar. 


volgens mij had dit wildere weer wel voordeel voor de aanvoer van vers voedsel. 


ik denk dat het project.www.etendoejesamen.nl hier ontstaan is.

en hier heeft niet iedereen haar eigen gebied het loopt gewoon door elkaar.


en hoe hard het ook waaide eten gaat voor. 


af en toe even pauze om optewarmen. 


en soms worden de zeilen bijgezet om je plaatsje vast te houden. 


maar rust hadden ze niet in hun ...... 


het lekkerste ligt altijd haast onder de snavel van de andere. 


je ziet ze denken heeft dit nog zin of geven we het op. 


zo zag je hele stroken, en een eindje verder hadden we de grootste pech
 liep de auto vast ,waarschijnlijk verbrande kleppen
.ik ben benieuwd wat er nog te redden valt.



Ivonne heeft een mogelijkheid om samen aan een foto-opdracht te werken.
 wie het leuk vind kijk dan even op 

             http://incantoimages.blogspot.nl/2012/06/foto-opdrachten-voor-2013.html           

52 opmerkingen:

  1. Well worth getting cold for this set Nik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. A wonderful sequence, nic.

    The storks n the previous post, are they local to you? We don’t have any in my part of Germany anymore.

    I have been having trouble commenting, so if I don’t come here for a few days, it is usually that your blog doesn’t let me through.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zullen de vogels blij zijn met dit koude weer. Ze hebben eigenlijk heel wat anders in hun hoofd. Maar ja, daarvoor is het nog veel te koud.
    Wat ontzettend sneu voor jullie dat de auto het begaf. Hopelijk valt de schade mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie. Wat mij betreft mogen de temperaturen wel wat omhoog! ;-)

    Groeten uit Sneek,
    DzjieDzjee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grijs en koud weer, zelfs de dieren stralen het uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een wonder dat je niet weg gewaaid bent

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van de Lente is hier niets te zien Bas....vogels heb je hier wel genoeg kunnen fotograferen..... maar die vastloper kon weleens een dure grap worden.....hopelijk valt het mee.

    Groet, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige serie waar je veel ontberingen hebt moeten doorstaan lijkt me, als dan ook de auto uitvalt.....
    Soms heb je van die dagen....
    'k Hoop dat het nog meevalt met de reparatie. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  9. whaaaa bas, het is onvoorstelbaar dat die diertjes er zo'n zin in hebben hé,
    man wat is het koud en daar aan het water zal het geen haar beter zijn:-)

    brrrrrrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb ervan genoten ... een heel klein meeuwen verhaaltje met prachtige illustraties

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een drukte daar
    ik hoop dat er veel lekkere hapjes aanspoelden

    ik kan me voorstellen dat het daar bitterkoud was maar k zou toch ook uit de auto gestapt zijn :-)

    hopelijk komt het goed met de auto

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi al die vogels, hier geen lente te zien hoor, gewoon berekoud is het hier.
    Ik hoop dat de schade aan de auto meevalt.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dapper om je in die snijdende wind te wagen.
    vooral de foto van de opvliegende scholeksters vind ik erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. just love all your shorebirds! beautiful gulls, oystercatchers, and others. thanks for braving the cold and wind!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je bent wel een bikkel om je op het strand te wagen Eigenlijk zijn de vogels dat ook wel in zekere zin. Er waren er heel wat.
    Je maakte knappe opnamen.
    Ik duim voor je dat de autoschade meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goede vergadering gehad. Meeuwen niet het gevoel koud :))
    Ik hou van het verhaal.
    Een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Great post, love the story that goes with the photos, great photos too.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kou trotseren heeft je een mooie vogelserie opgeleverd.
    Ik heb er even fijn van meegenoten.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  19. krijgen ze daar een feestmaaltijd voorgeschoteld, dat ze met zovelen zijn, bas?

    of ..

    is het een voedselbedeling 'vliegende wereld'? :-))

    ik heb weer genoten, hoor! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a huge variety of seabirds! Amazing!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat was het en is het koud he, weer mooie plaatjes gezien, die van de ooievaars zijn heel erg mooi.


    groetjes

    robert

    http://www.robert-1968.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Klasse om met deze weersgesteldheid een paar foto's te gaan schieten.
    Ik kom de deur niet uit ( leeftijd ha,ha,
    En.... de foto's zijn ook nog prima geschoten.

    Groeten van eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie impressie van de omstandigheden op de dam. Fotograferen terwijl het stevig waait valt niet, er mislukt nogal wat. Als je dan weer in de auto zit en naar huis wilt gaan en je krijgt dan autopech, dan is dat wel een anticlimax. We horen vast nog wel van je hoe het afgelopen is.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nou, dat is een behoorlijke vangst, Bas. Een mooie serie heb je er geschoten. Dat het koud was, kan ik geloven. Hier in de polder waai ik al uit mijn jas. Valt de schade aan je auto mee? Wat een pech. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Cobie en Bas
    Zo zie je maar dat de vogels toch komen ondanks het koude weer.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bedankt voor je reactie op mijn site, kom even kijken naar jullie foto's.

    Mooie serie..
    Zal zeker koud zijn geweest daar. Lekker uitgewaait ?
    Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. You have braved the weather to get these very nice pictures of shore birds!
    Well done, greetings!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lente, maar nog veel te koud... de vogels hebben er zo te zien niet teveel last van....leuke serie...Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Bas,

    daar je werkelijk een vangst van heb ik jou daar. Ik zie daar van alles van wulpen toto Scholeksters en alles daar tussenin. Hier nog lang geen lente maar behoorlijk koud. Je trotseerde jezelf dus ook om naar buiten te gaan en ook nog afdalen naar het water met deze kou!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig Bas je hebt de koude doorstaan zodat wij hier er ook van kunnen genieten,alweer een geweldige serie van de natuur..groetjes wim

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hai Bas,

    Ha, wat een tijger ben jij zeg.
    Dit soort foto's vind ik toch wel erg fraai. Niet van die mooi weer plaatjes, maar gewoon lekker ruig.
    prachtig.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie serie Bas, hopelijk is het gauw wat warmer buiten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Bas ik reageerden op jij reactie op mijn blog.
    Ik meen mij te herinneren dat jij zelf ook aan je hand bent geopereerd. Ik dacht dat jij ook Dupuytren had.
    Vergis ik me?

    Hier is een link naar een uitleg, misschien herken je het.
    Groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Die kou ken ik van hier wel :-)
    Maar er waren heel wat strandgangers op de been !
    Leuke serie.
    En zijn jullie ook onderlangs gereden ?
    Fijne plek hè ?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. So many birds and beautiful photos of there life. Great !

    BeantwoordenVerwijderen

  36. ik wens jou en al wie jij liefhebt vrolijke en fijne paasdagen, bas!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een moed om met dat onstuimige en koude weer nog zoveel plaatjes te schieten. Maar je beloning is er dan ook naar. Mooi !
    Wat sneu van de autopech, hopelijk komt het nog weer goed.

    Fijne Pasen voor jullie.
    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Grijs en koud dat kan je goed zien maar het leverde wel weer en serie foto's op die gezien mogen worden.

    Fijne paasdagen.

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Leuke serie weer van de Brouwersdam, zo is daar iedere maand wel wat te zien. Veel rosse grutto's heb je op de foto, mooie vogels. En ook een grote groep scholeksters bij elkaar, ook altijd leuk, en die zullen zich vast ook wel hebben laten horen.
    ik krijg ook weer zin om naar de dam te gaan (of de pier in ijmuiden)
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Beauty of photos, a good mirage!
    Hug and congratulations for the work.
    I also have birds:
    http://klictossan.blogspot.com.br/

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Prachtige serie, Bas!
    Vooral die van de scholeksters...
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wonderful views, fantastic birds:) I am greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Lovely images of some very nice coastal birds!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Inderdaad, naast zo'n immens Paasvuur, voel je jezelf heel nietig.....Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Many thanks for your kind comments on my blog!
    Very much appreciated!
    Kind regards, enjoy your evening!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. *zwaai-zwaai*

    voor een fantastisch weekend, bas! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Het is lente maar dat zie er niet aan af, brr het zal daar best koud geweest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Heb je een fotopauze ingelast..? :-)

    Groeten uit Sneek!

    DzjieDzjee

    BeantwoordenVerwijderen