01 maart 2013

profiel.?


kijk net zo als altijd niet naar de kwaliteit maar het waren voor mij dierbare herinneringen
in een vorig leven was ik groenteboer en al zeg ik het zelf wij waren onze tijd vooruit. 


zo etaleerden wij onze spullen,dat kon toen nog,s,morgens om 4 uur begonnen wee tot wij klaar waren
,soms s,avond om 10 uur maar als ik het kon zou ik het zo weer doen. 


toen werd ik heel hard ziek en we moesten de zaak weg doen,want dat kon ik nooit meer,
een aantal jaren later ben ik wel eens een vriend gaan helpen en deed ik de pr. beurzen,feesten etc.
dus dit werden mijn creaties. 


 en denk erom dat dat leuk was je kon met het beste en mooiste materiaal werken,niks geen computerschermen.puur natuur alles vers de groenten,bloemen en het fruit.


heel de familie hielp me mee cobie,kinderen en schoonzoons. 


en denk erom dat het leuk was ,toendertijd was je op een beurs gewoon een familie je leende een
boormachine en van een ander weer een plank,en zij leende sla ven tomaten,
en ieder bleef van elkaars spullen af, dat kon tien nog ,ik heb het idee
 dat het nu meer ieder voor zich is,jammer. 


dit zijn de leukste dingen buffetten maken en aankleden. 


dat deden we ook veel in bejaardentehuizen  

dit is helemaal nostalgie hier ben ik bezig voor een supermarkt de uitstalling te maken,toendertijd
 was ik supermarktmanager,je had alle papieren maar je moest en veel werk verrichten,je was slager,groenteboer magazijnchef,boekhouder,dus gewoon manusje van alles
en soms de kop van jut.


deze heb ik even geleend uit een heel oud tijdschrift. 


dit zijn de dingen die je bij blijven een feestje in het psychiatrich ziekenhuis zeeland ,diat werd
 gesponserd door de leveransiers.

     dat mocht ik opmaken,het mooiste wat ik daarvan heb onthouden id dat directie medewerkers
      en patienten allemaal door elkaar in de tenten zaten te eten,dat was een heerlijke belevenis,

33 opmerkingen:

  1. De nostalgie viert hoogtij Bas.
    Als ik het zo lees, kan ik je bijna horen,
    wat een passie voor het beroep, top!!
    Je hebt je herinneringen en foto's nog, dat is veel waard.
    Wens je een fijn weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That's what I call a real vegetable car.

    Greetings,
    Filip

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, my! your produce and goods displays were so artful and fun! i'm sorry you had to give it up. thanks for sharing these!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn een hoop mooie herinneringen Bas waar jullie op terug kijken !
    En het levert ook nog eens een mooi blog op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent even terug gegaan in de tijd en ongetwijfeld vraag je je af waar die is gebleven.
    Wat leuk om deze kant van jou te leren kennen.
    Geniet maar van de herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je prachtige creaties gemaakt. Een lust voor het oog!
    Gelukkig dat je nog de foto's hebt, zodat je nog vaak terug kunt kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een dierbare herinneringen, bas!!

    jouw liefde voor het vak spat van mijn scherm!!!

    ja, jij was je tijd ver vooruit!

    jammer dat ziekte je heeft doen stoppen!

    gelukkig kan niks of niemand jouw deze kostbare herinneringen afnemen, eh? :-))

    warm weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. och bas toch,
    ik zit met een brok in mijn keel want ja,
    als je dat wat je graag deed door ziekte op hebt moeten geven dan is dat heel erg,

    ik kijk naar j e plaatjes van plaatjes en kan me voorstellen je liefde voor het vak...

    geweldig,

    hoop dat het nu veel beter met je gaat

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het moet toch heerlijk zijn om dit terug te zien, Bas. Wat een rijk leven. Ja, veel mensen zijn nu veel meer op zichzelf. Gelukkig zijn er ook nog anderen. Fijne serie om te zien. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooie terugblik op een loopbaan waar je duidelijk helemaal in kon opgaan. Zo te zien ligt je hele ziel en zaligheid hierin. Prachtige herinneringen. Terecht dat je ze koestert.
    Prettig weekend, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit was volgens mij een hele mooie tijd Bas.
    Je kan terug kijken op een zeer werkzaam leven.
    Jammer dat je wegens ziekte moest stoppen.
    De foto's vertellen een compleet verhaal.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. was wel hard werken, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat maar zo te zien deed je het toen heel goed , inderdaad je tijd vooruit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het was een beroep vol passie dat je met veel liefde hebt uitgeoefend Bas.
    Iets waar je trots op moet én mag zijn.
    Je herinneringen blijven samen met deze foto's voor altijd bij je.
    Af en toe even omkijken in tevredenheid is goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Bas, wat leuk om te zien wat jij in je werkzaam leven hebt gedaan.
    Dat waren nog eens tijden.

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. How pretty all the displays look, it's a wonderful exhibition!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een liefde voor je vak en wat een sociaal engagement!
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben er werkelijk helemaal stil van Bas, want dit had ik dus echt niet gedacht. Heel naar om te lezen dat je zo ziek wwrd en je zaak niet meer kon runnen. gelukkig wel de passie om prachtige creaties te maken voor partijen en andere gelegenheden. ik zie dan ook werkelijk schitterende creaties voorbij komen.
    Heel fijn dat je dit wilde delen.
    Dank je wel.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What absolutely splendid displays, I could eat every bit of it, but it would be a shame to spoil the pictures.

    Gorgeous. You never find wonderful displays like that in England.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Bas...

    Heel erg jammer dat dingen liepen zoals ze zijn gelopen...

    Ik zie het helemaal voor me...

    Wat waren jullie mooi bezig....

    Een triest verhaal, maar mooi tegelijk....

    Voor wie geldt het eigenlijk niet tegenwoordig...


    We raken zo langzamerhand allemaal onze eigen "stiel" kwijt...

    De pony bovenaan brengt ook alweer herinneringen terug...

    Het lijkt onze oude "Mik" wel...

    Erg mooi gedaan dit...

    Het brengt emotie....

    Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige presentatie, zo op die oldtimer. Ja beurstijd was altijd leuk, ik stond veel op de Tweewielerrai en fietsenbeursen in de Jaarbeurs in Utrecht. Gezellige dagen vond ik dat, wel vermoeiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wonderful piece of details. Great photos! hug

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wonderful photos of this special business with food. Beautiful details and old photos. Great !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk stukje nostalgie.
    Je hebt het echt met liefde gedaan.

    Ik vind het jammer dat de groenteboer toch een beetje uit het stadsbeeld gaat verdwijnen, hier in Leiden weet ik er nog maar 1....(zullen er vast meer zijn).
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi bas
    erg jammer dat het niet meer kan maar ik hoop dat je toch nog kan genieten van het leven ,erg mooie opnamens.
    gr leen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Originales motivos! Hermosa entrada. Un abrazo grande y feliz semana!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tjonge, wat hebben jullie mooie dingen gemaakt..
    Ze zeggen altijd je moet niet te veel over vroeger praten, maar ik heb het idee dat het toen beter was dan nu..nu is het ieder voorzich en samen is helemaal uit beeld..
    Prachtig in beeld gebracht...

    Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bas dat waren de tijden dat het inderdaad nog kon.
    Ach een enkele Keer pikte een straatschoffie een appel maar de boel vernielen zoals nu nee dat hadden we toen niet.
    Wat moet het zwaar zijn gewwest toen je moest stoppemn maar de liefe voor het VAK zit er gelukkig nog in.

    Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bas met zwarte baard. Haha weer eens iets anders....Leuk Bas...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat geweldig mooi om te zien. Ziet er echt speciaal uit en brengt herinneringen bij mij boven. Ik ben nl. de dochter van een groenteboer.
    Mijn vader was met een ventwagen bij de weg en mijn moeder deed de kruideniers/levensmiddelen winkel. Aan beiden heb ik zeker mijn steentje bijgedragen. Mooi ook de zwart wit opname en de reclame bord met het kindje.
    Een serie om even echt van te genieten. Ware kunststukjes die jullie daar tentoonstellen !
    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een mooi overzicht van werkzaamheden waar jullie je mee bezig hebben gehouden. Ik kan me voorstellen dat deze foto's je zeer dierbaar zijn. En mooi dat je ze hier in deze prachtige blog met ons deelt.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nic it sounds and looks like you enjoyed what you did. The food looks delicious at the buffet and the works of art you did are astounding! Very nice indeed.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Bas,

    Wat een ontzettend leuke serie is dit. Je had echt hart voor het vak, dat zie je aan alles. Zo mooi versierd en geëtaleerd, prachtig. Als je dat met zoveel passie deed, begrijp ik wel dat je het mist maar gelukkig heb je nu een andere passie gevonden in de natuur(fotografie), dat maakt het gemis van de eigen zaak misschien wat minder.
    Voor alles geldt, blijf genieten, ook van mooie herinneringen!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen