30 mei 2013

vervolg -loetbos


Bij de Peterput aangekomen wilde ik heel graag uitsluipers fotograferen maar er zat van alles maar
geen uitsluiper maar misschien in de herkansing,nou mopperen we wel dat het veel regent maar
 wat is alles toch prachtig groen  


hier lagen Peter en ik twee jaar geleden nog kikkers te opserveren nou kan je onmogelijk de put in het
waterpeil is veel hoger en het eiland lijkt meer moeras. 


maar het groeit en bloeit ,ik ben hier gewoon een poosje gaan zitten en luisteren ,nou Bach en
 Beethoven hebben volgens mij het zelfde gedaan om hier inspiratie op te doen. 


ik had de fiets meegenomen dus kon ik in de omgeving zien dat er al behoorlijk

 gras gemaaid was en de vogels profiteerde daar goed van .je zag ooievaars
,kieviten volop maar wel ver weg, 


en dan denk je hebben draait hij net zijn kop om en daarna weg natuurlijk. 



er stond voor het mooi te veel wind maar het was een heerlijke dag. 


dit brutaaltje kwam gewoon aandacht vragen ,en wat doe je dan.juist afstappen en meestal voor
ik afgestapt ben is alles weg maar nee hoor ik kreeg zowaar de kans om een foto te maken. 


en als volleerd model ook van de zijkant nog even. 

en zeg nou zelf als het niet had geregend was dit allemaal dor,daar moet je toch niet aan denken.


het zijn niet de mooiste opname van de zonnedauw maar je wilt niet weten hoe ik er uitzag
,verzopen was ik. 


verkeerde belichting ja ik zie het ook maar weggooien kon ik hem ook niet. 


en zo zag ik een heel groot veldbouqet 

en bij deze bedankt voor uw bezoek namens de medebewoners van de polder. 

33 opmerkingen:

  1. Zalig!
    jammer dat het water nu zo hoog staat...ö
    Dat komt in de loop van de zomer dan vast wel goed. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige serie heb je weer staan.
    De foto's van de zonnedauw zijn TOP, niet goed belicht?
    Misschien, dat zal best .....maar ik zou zo'n foto best willen maken,
    want dan heb ik 'm toch ééns live gezien!
    Behalve van je foto's heb ik ook genoten van je verhaal.
    Een diepe buiging van mijn terug!!
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig die zonnedauw
    en inderdaad alles ziet er heel erg fris uit dankzij de regen
    maar jij zal wel een badje nodig gehad hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vacker natur och fina fåglar!
    Ha en bra dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Bas.

    Ik heb weer volop genoten van je vervolg van het Loetbos.

    Wat zie je toch lekker veel zo onderweg.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat je ook zonnedauw bent tegengekomen. Gewoon nog eens erheen gaan en onder betere lichtomstandigheden voor een herkansing gaan.
    De buiging is wel heel toepasselijk.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonder regen wat het er vast niet zo mooi geweest. Dan neem je natte kleding voor lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. handsome rooster made me smile! LOVE the lush green marsh! wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige serie Bas.
    De zonnedauw vind ik echt geweldig.
    Ik hoop dat ik die binnenkort ook kan vast leggen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie serie weer, vooral de foto's van de zonnedauw vind ik erg mooi.
    Het kwikstaartje staat er ook knap op, dat zijn over het algemeen voorbeeldige modellen, die je de tijd gunnen om wat foto's te maken. Ik trof er vanmiddag eentje, die netjes op een paal bleef staan, terwijl hij me beide zijden liet zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. schitterend wat er weer voorbij kwam bas, dat loetbos....

    daar mot je zuinig op wezen zo lijkt me:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Preciosas fotos, maravillosas todas las tomas!
    Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. MAGNIFICAS FOTOS ! que bonitas fantásticas
    saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. MAGNIFICAS FOTOS ! que bonitas fantásticas
    saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De zonnedauw is echt heel mooi om te zien Bas. Geen zorgen dat je wat vies wordt je kunt altijd nog even schoonwassen in de Peterput ;-)
    Het belangrijkste is dat je hebt genoten en dat is te zien aan je foto's. Mijn petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is toch echt hoog tijd dat ik op pad ga. Bij Afanja zag ik net al orchis bloeien en nu hier zonnedauw. Het is prachtig. De Peterput zit er inderdaad heel anders uit dan in mijn herinnering. Toen was het bijna dicht gegroeid.
    Fraai Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. misschien had je er ook een foto moeten bijvoegen hoe jij er uit zag zag toen je verzopen was (ik vind de zonnedauw wel heel mooi hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo te zien heb jij de zon gezien, Bas. Dit is toch meteen daardoor een veel vrolijker serie geworden. Goed hoor, dat je zonnedauw gevonden hebt. Dat moet ik nog maar zien te vinden. Fijn blog weer. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. A natureza nos proporciona momentos tão ricos...

    Beijos.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Very nices posts, the 2 last ones!
    I like the chicken's attitude!
    Cheers, nic!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat moet zeker een heel mooi gebied zijn! En wat heerlijk om daar te zitten luisteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Marvelous photos with a lot of sunshine in it. So beautiful ! I love the Sonnentau (Drosera) and the cock.
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Great shots, looks like a lovely place

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wow! They're all great photos but I love the flowers and rooster :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een mooi vervolg Bas ondanks het gemopper op het weer blijkt maar dat er wel veel te zien is.
    En alles staat prachtig groen te zijn.
    Maar wel lastig natuurlijk als je Zonnedauw vast wilt leggen en het is overal zo nat, maar je moet er wat voor over hebben, het pad van de natuurfotograaf gaat niet over rozen :-)
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Bas,ik zie dat je in het Loetbos bent geweest,dat is vlak bij mij in de buurt... mooi is het daar hè... ;))
    Je hebt er een zeer fijne serie van gemaakt... heel mooi!
    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit is echt een heel mooi blog Bas en Cobi :-)
    Ik zie de witte kwikstaart maar ook een ooievaar. Dat commentaar van je bij foto 5 hihi..... Maar wat ik helemaal geweldig vind is het zonnedauw. Mooi is dat hé. Ik zag het zowaar ook al en heb dat ook weer vereeuwigd. Heel mooi dat loetbos Bas, dus ik moet echt nog eens op google kijken waar dat nou precies is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. This is a beautiful place, what nice scenery; I love the rooster and the landscapes with trees.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. graag gedaan dit bezoekje, heerlijk om door je foto's te bladeren !

    BeantwoordenVerwijderen