27 juni 2013

milieubewust- boeren.

rijden we door het mooie Oud Beierland zien we naast de graanvelden wel prachtige buffers
 van wel twee en soms drie meter breed ,speciaal voor de vogels en de insecten,bravo.


je komt daar ook mooie natuurgebieden tegen ,maar daar komen we nog op terug.


zeg nou zelf dit is toch genieten . 


tot ik ineens in een bocht,nee dat kan toch niet ik was er al aan voorbij dit heb ik vast verkeerd gezien. 


dit is men niet per ongeluk verloren,of heeft men hier even gestald om het weer op te halen.


zelfs een gedeeltelijk gesloopte tractor .ben je dan boer ,of ben je dan een boer.!!!! 

23 opmerkingen:

  1. Ik val meteen voor het weggetje op foto 2, Bas. Ziet er geweldig uit. Tja...die tractor. Die kan je toch onmogelijk verloren zijn. Gezellig blog weer. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi van die boeren, hier zouden ze ploegen tot op de straat! Mooie foto's van weer schitterende natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Men kan nog zo zijn best doen om de natuur weer de ruimte te geven, maar er zijn altijd halve garen die daar lak aan hebben. Jammer. Zeker daar, want die buffers zijn fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SO beautiful! love the poppies! and even the old tractor. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas.

    Leuk wat je allemaal weer laat zien.
    Mooi stukje weer van Nederland.

    Groettie van Patricia.


    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je komt van alles tegen als je onderweg bent, zelfs een trekker. Die reed tenminste niet tergend langzaam voor je, maar stond rustig aan de kant van de weg! Tja de natuur is mooi en van de boeren moeten we het hebben. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja het is lekker, op een trekker zo gaat het liedje toch? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas
    mooie bloemen het zin mooie foto's.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schitterende bermen bas, mooier kan haast niet hé,
    nee die trekker komen ze vast nog wel halen, mooie tochten maak je bas,
    daar lust ik wel pap van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De veldbloemen zijn echt een genot om naar te kijken. Door zo'n veldje zou ik wel eens met mijn macrolensje willen lopen.
    De tweede foto vind ik ook erg mooi, dat landweggetje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een boer van een boer Bas. Maar de bermen daar kun je je op uitleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi blog is dit Bas, de bermen staan hier nog vol met bloemen, misschien is dat nu inmiddels verdwenen.
    De tractor zie je bijna niet meer, maar ze zullen hem vast nog wel ophalen als die nog werkt.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig zijn die randen hè ?
    Dat zou elke boer moeten doen.
    Heerlijk logje weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoor meerdere mensen roemen over het landweggetje, maar zelf ben ik meer weg van de klaprozen!
    Zelfs de oude tractor kan me bekoren, maar de jerrycans ed. is wel erg jammer in de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's met een wel erg grote tegenstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hahaha! Ja, dan ben je zéker boer!
    Mooie serie weer ;-)

    Groeten uit Sneek,
    Gert Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja zo mooi is het bij ons in de buurt!
    Maar als u weer eens tijd heeft breng eens een bezoek aan het eiland Tiengemeten.
    Of ben u daar al eens geweest
    Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die bloemenpracht hoort echt bij het Hollandse polderlandschap. Helaas tegenwoordig zo nu en dan ook afval. Laten we hopen dat in ieder geval de tractor normaal in een garage gezet wordt.
    Prettig weekend, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die trekker had pech denk ik.
    Boeren zijn natuurliefhebbers
    en zullen niets doen wat nadelig is voor die natuur...toch???
    Mooie serie Bas, je komt nog eens ergens, zo te zien was de fiets weer mee!
    Geniet van het weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lindas, lindas fotografias!!! A segunda imagem é magnífica!!!!

    Beijos.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je begint hier ook al met zo'n geweldige mooi foto met een veld van klaprozen en andere kruiden. heerlijk gewoon.

    je zou zeggen dat een trekker in eth veld hoort maar deze lijkt me daar niet helemaal op z'n plek!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi stukje ongerepte natuur.
    Het weggetje met de bomen is mijn favoriet. Maar ook de klaprozen en oude tractor hebben zeker veel charme.

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen