donderdag 7 mei 2020

Berkenwoudse driehoek

ik wilde de zonsopgang hebben maar dat stond mijn bed niet toe maar dat was ook maar beter
want het zat onderweg op sommige plekken aardig dicht.

Maar het was er niet minder mooi om ik werd verwelkomt door vogelengezang maar die zaten
 niet op 1'5 meter wat mooi ik hoorde ze wel maar op de plaat zetten is weer een heel ander
 verhaal daar moet ik nog goed mee gaan oefenen dan mist je dat zicht toch

een stil leven dat is voor mij heel erg genieten

gaat het maar eens naschilderen


als proef las ik dat ze de veengebieden willen terug gaan brengen dat zal in de toekomst
veel vogelplezier gaan brengen


erg gecropt maar voor mijn doen aardig gelukt.

heerlijk zulke plekjes

hij zat zo te koeren dat hij ook een plekje verdiende

voor de polderbewoners is dit misschien dagelijkse kost maar voor een stadsmens
is dit puur genieten.

het zijn dan geen bollenvelden maar ik had geen spijt om om 6 uur mijn bed uit te gaan want
als het warm word moet ik weg zijn.

donderdag 16 april 2020

nog niet de oude

nog even een oudje uit het archief de molen van Haastrecht ,ik zal heel blij zijn als ik er weer op
uit kan trekken de zon is voor mij op dit moment te scherp en met de corona zijn we toch wel
voorzichtig aangezien onze gezondheid ons daartoe noodzaakt. maar bedankt voor de hele lieve
mailtjes en zie je toch maar wat voor meerwaarde het bloggen heeft.

dinsdag 25 februari 2020

ooievaars

Even een zonnetje op naar het kralingsebos daar waren de ooievaars weer gesignaleerd en ze
 stonden mij al op te wachten.

gelukkig was het andere nest ook bezet maar toen moest ik nog thuis zien te komen want
mijn scootmobiel begon nukken te vertonen.

dinsdag 21 januari 2020

hopeloos verslaafd.

het was fris en nevelig maar wat een rust daar zou je haast alleen al voor gaan

de meeste dieren hadden geen tijd voor je want er was heel veel te eten.

af en toe dan trok de lucht helemaal dicht en werd het een klein wereldje.wat je wel merkt is
dat je met de scoot niet overal bij kunt en dat je met één oog wel beperkt bent want
als je dan met je giegel voor de lens zit zie je niet wat er om je heen gebeurd
maar we waren er weer en hadden plezoer voor tien.



en dan had je toch plezier dan dat kleinere grut maar aan de andere overlaten en bij hun meegenieten. 

wij kunnen hier enorm genieten


het leek er op ofdat wij een toegift kregen

ze lagen gewoon op ons te wachten


maar hoe lang wij ook wachtte er was geen tijd om even pauze te nemen,het was zeker
heel erg lekker. 

ja er waren momenten dat het aardig helder was maar ook even niet.

volgens mij hadden ze er gewoon sch... aan

dit zijn gewoon geniet momenten dan valt de rust gewoon op je.

donderdag 16 januari 2020

alweer 11 jaar geleden

het is alweer 11 jaar geleden dat ik in de polder deze
 koe in de sloot zag.

aanvankelijk vermaakte zij zich goed,dat bevestigde ook een boer die even poolshoogte kwam nemen.

maar ik had de indruk dat ik stappen moest gaan ondernemen.

en ja hoor daar kwam redding

even knuffelen.

en nog een groepsknuffel

donderdag 19 december 2019

Korendijkse slikken (Oud Beierland)

Samen met Marco de polder in,heerlijk

je zou er maar wonen,ik zal eens voorstellen of ze wilt ruilen met een huisje in de drukke stad,


hier gaan we zeker meer naar toe.we hebben buizerds,kiekendieven,valkjes gezien

een prachtig beschermd vogelgebied.waar je wel op een wandelpad doorheen(langs) mag lopen.

net zo als overal ben je er te kort om alles in je op te nemen.

hij bleef maar niet zitten iedere keer als ik hem haast had was hij weg.


vogels fotograferen word toch steeds moeilijker voor mij maar dat mag de pret niet drukken.


het beleven en in de natuur zijn is al heerlijk.

we moeten ook eens terug om een serie te maken van de prachtige nostalgische geweldig gerestaureerde stee,en


bruine kiekendief,nee die heb ik niet genomen maar deze heeft Marco  MarcovanVelzenfotografie.genomen,dat gaat hem veel beter af.

zaterdag 30 november 2019

eindelijk weer eens de A.W.D

Een heerlijke ontvangst op deze toch wel zeer frisse vrijdagmorgen,maar dat mag de
pret niet drukken.

het was heerlijk rustig,dat treffen wij nogal eens

ook werden de garderobes aan het jaargetijde van lieverlee aangepast

soms hadden we mooie luchten tussendoor.

en werd ons duidelijk gemaakt waar onze plek was

als ik nou achter een struik gaat staan dan zien jullie mij niet maar ik jullie wel.
en dan is er altijd wel iemand in de buurt die vast kan leggen dat er af en toe meer wind
stond dan wij verwacht hadden


maar even naar een opening zoeken en dan zijn we allebei verbaast. 


maar het was heerlijk om er te zijn het was genieten.

je kan met je scoot niet overal komen en als dan de verleiding te groot wordt dan waag je
het er even op.

Prachtig ze bukken en eten en zonder hun koppie te stoten komen ze weer parmantig overeind.