18 mei 2019

Hollandse kersen ze zijn er weer

Ja de kersen zijn er weer,in de kas was het weer heerlijk vertoeven,en proeven en ik kan je

 uit eigen ervaring vertellen ze zijn weer voortreffelijk dit jaar. 



en gelukkig is niet al het fruit tegelijkertijd rijp zodat de oogst over een grotere termijn
kan plaats vinden het is hier overigens heel goed toegankelijk voor rolstoelen
en scootmobielen ,dat is wel heel prettig.

 

E zijn ook hele leuke bewoners,eeekhoorns,kippen,vissen en bijzober mooie veelkleurige vogels.

en er zijn ook kersen,niet te geloven he.

dit is de opgang naar het prieel en kom je langs de vijvers met koykarpers en snoeken.

en je komt in een kersenkwekerij zoals je mag verwachten overal kersen tegen.

er is ook een kactuspartij aangelegd waar er sommigen al van in de knop stonden.

het ademt toch iets paradijselijks uit.


ik kon niet door de knieen vandaar maar ik moest het toch even laten zien.

gaat nou niet zeggen dat je het zat word al die kersen,want er komen er nog veel meer aan

vijgen in wording.

ik had hem mooier gedacht ,daar ga ik nog eens voor terug om het over te doen.

Deze vijg begint al wat kleur te krijgen.

de cactustuin krijgt van mij zeker nog een herkansing met wat zonniger weer want het was
deze dag maar eg somber.

14 opmerkingen:

  1. Jammie kersen! Een van mijn lievelingsfruit. Leuk en mooi weergegeven Bas.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dat kan bijna niet missen ... wanneer de kersen rijpen, wordt Bas weer actief ... ;-)
    Je hebt er weer een mooie serie van gemaakt. Hopelijk waren ze niet alleen mooi, maar ook lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Bas,
    Mooie serie foto's van de kersen.
    Perfect scherp vast gelegd.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantástico reportaje, me han gustado mucho todas las fotos. Enhorabuena Bas, saludos desde España.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas,
    Het is er prachtig. dat laat je wel zien met je foto's!
    Mooi die vijgen en prachtig die bloeiende cactussen.
    De vissen en het eekhoorntje mogen er ook zijn!
    En het water loopt me in de mond met al die verrukkelijke kersen!!1!
    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto,s. Ja lekker die kersen,vooral die donkere dikke! Volgende week eens naar kersenkwekerij "de lieshof"bij het liesbos bij breda.altijd een feestje om daar te zijn,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Bas.

    Mooie foto's Bas.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Se ven muy buenas las cerezas. Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas
    mooie serie heb je weer gemaakt.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker kersen, ik heb ze nog niet gezien. Schattig dat eekhoorntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er aantrekkelijk uit. Snoep er niet teveel van want anders maken je darmen overuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hhmmm... kersen !
    Heb zopas een bakje van 250gram soldaat gemaakt :-)
    Een leuke serie Bas, ook die cactussen vind ik leuk
    (mijn vrouw heeft zo'n 40 verschillende soorten cactussen in huis :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vorige week een bakje Hollandse kersen gekocht en mjammie.... ze zijn wel zo lekker!
    Leuk plek dit en dat eekhoorntje is ook al leuk om te zien :-)
    Groejtes, helma

    BeantwoordenVerwijderen