07 september 2021

Fort Wierickerschans -Nieuwerbrug aan de Rijn

Alleen de naam al dan waan je je weer terug in de tijd van Floris enzo

Vanaf de parkeerplaats ga je via deze mooie brug naar een zij ingang van het Fort

halverwege de brug heb je dan dit uitzicht

aan de andere kant als ik fantaseer dan zie je het verblijf van de bewaking ofzo

steeds dichterbij komende moet dat vroeger veel angst hebben ingeboezemd althans zoiets
   moet toch de bedoeling zijn geweest

Maar dan word je ineens wakker en zie je de realiteit  het onderhoud zal veel geld
kosten dus zijn er oplossingen bedacht.

als het niet linksom gaat dan maar rechtsom van de weg af kon je zien waar we met de
scoot gereden hebben op naar de voorkant.

Dat is ook geen straf want het licht er prachtig bijgehouden bij.

en dit is dan de hoofdingang ook daar de bekende bordjes maar ze namen mij
niet kwalijk dat ik even mijn scoot gedraaid hebt op de binnenplaats 

iets verderop zagen wij heel mooi handwerk zeer passend in de omgeving.

en over het jaagpad terug langs de rijn dan kijk je echt de ogen uit wat een rust straalt
deze omgeving uit

wat een geweldig mooi goed onderhouden boerderijen.het doet mij ineens aan vroeger
denken aan het dorp waar ik woonde en de doprpsjongens de boer zogenaamd
gingen helpen met oogsten maar eigenlijk gingen wij allemaal voor zijn dochter
die boer moet zich rot gelachen hebben
ties
ja weer de rijn 

ja U zag net die boot aankomen nou deze jongeman was heerlijk aan het spelevaren en
 toen de boot in mijn ogen akelig dichtbij was ...sloeg zijn motor af en wilde
natuurlijk niet starten hij was de rust zelve hij stak zijn hand op en de boot minderde
snelheid en hij peddelde rustig naar de kant geweldig om dat te zien dat dat
gelukkig gewoon nog kan

nou zal het natuurlijk niet altijd zo rustig zijn maar dit is genieten

Oh als ik nou iets jonger was en ik had wat meer zakgeld nou dan............

ja zo kan ik nog wel een poosje door meimeren

ik zag hem denken ,doe niet zo gek man word eens volwassen

nou maar ik kan hier nog best een poosje bij weg zwijmelen

ik zie mij hier al met een vracht hooi thuiskomen met twee belgische knollen ervoor
en jij op de bok zweet happen.

en twee keer per jaar met de paarden naar de smit waar ze warm beslagen werden als
 ik er aan denk dan ruik ik het gewoon.

 

19 opmerkingen:

  1. Echt wel een heerlijk, rustige omgeving, zoals je het alleen nog maar in Nederland kan vinden. Zulke plekjes zitten ook in mijn verlanglijstje !
    Die jongen in zijn bootje... ervaring heeft dat ventje wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi bas
    Mooie foto's en een leuk uitstapje
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bas
    Mooi uitstapje geweest met veel mooie foto's.
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie, Bas. Een prachtige omgeving daar, alleen jammer dat je niet tot de genodigden behoorde bij dat kasteel. dat zou het natuurlijk helemaal afgemaakt hebben. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's en gezellig dat je weer terug bent

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig om te zien Bas, en ja er zijn altijd 2 kanten aan een medaille hé, als je aan het onderhoud denkt is je lol al over:-)
    dan kun je beter bezoeker zijn
    je hebt er in ieder geval een prachtige serie aan over gehouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Bas,
    wat een prachtige foto's heb je gemaakt tijdens je uitstapje.
    Mooie omgeving daar vind ik.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas,
    Wat een prachtig gebied. Geloof inderdaad dat het daar best wonen is.
    Wat een schitterende boerderijen. Die op foto 16 is ook zeker niet verkeerd.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi om er te mijmeren, rond te slenteren en te kijken maar het onderhoud zou ik toch op mij niet willen nemen. Of je moest een tuinier kunnen betalen :-)
    Maar een schitterend gebied, jullie hebben nog van die rustige plaatsjes waar iedereen zijn moment van rust en stilte kan nemen. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Bas
    schöne Gegend, schöne Bilder,
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Bas,
    Jij komt op plaatsen waar ik nog nooit van gehoord heb. Een prachtige landelijke omgeving. Het voelt alsof je terug gaat in de tijd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bonitos paisajes, me encantó verlos. Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Bas
    het zijn weer mooie Hollandse beelden het is daar best mooi om rond te lopen
    lekker de natuur in is altijd lekker,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Bas,

    Prachtig beeldverslag van jullie reis naar dit fort. Ik had er nog nooit van gehoord, maar zo zie dat Nederland nog vol zit met onontdekte pareltjes.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Bas, mooie serie fotos van jullie reisje naar het fort. Mooie omgeving. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Brilliant country landscape, what a beautiful background, thanks Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Bas,
    Bedankt voor deze mooie virtuele tour, via je bijzondere foto's. Wat een prachtige instellingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Bas,
    Prachtige foto's. Vooral foto 4 en 16 vind ik erg mooi.
    Een prachtig gebied.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen