21 augustus 2022

vogelkijkhut de "Kluut" bij Numansdorp

afgelopen vrijdag weer samen naar de hellegatsplaten naar de Kluut een heerlijk bereikbare
vogelhut het weer zat niet mee maar het gaat om de fun van het fotograferen en in de natuur
zijn nou zijn er nog een paar vogelhutten in het gebied die moeten we ook nog eens
gaan proberen wat toegankelijkheid betreft.

kijk zeg nou zelf hier word ik toch als een vorst ontvangen bankje en plateaus alles aanwezig 

en dit is het zij aanzicht.

hij maakte zijn eigen ineens klein en na een poosje was het weer voorbij en deed hij dat niet meer.

de andere kant wil ik je ook niet ionthouden

ik schaam mij maar namen dat lukt mij niet maar ze waren er in grote getale maar
vliegensvlug het leek wel of ze in de peper hadden gezeten.

hij was klaar met spelen en wilde vroeg naar huis maar dat viel nog niet mee

aan de overkant was genoeg te beleven

en ja waar water is word natuurlijk gespetterd

ja even naar huis mijn make-up verzorgen

hier kan je wel even een boerhammetje bij opeten.

rust dat woord kennen ze nog niet.

het blijft je fassineren dat gedribbel en geren.

dit vind ik vreemd ik heb hier op een kip na nog nooit grote dieren gezien dit stuk karakas
is toch meer als een meter.

is dit nou voor wespen of voor bijen ik kan het niet zien

en zo gingen wee weer huiswaarts een heerlijke ochtend gehad samen een hele hut
voor ons beiden.

 

17 opmerkingen:

  1. A beautiful morning spent in the middle of nature
    The photos are fantastic and we almost feel like we are there.
    Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's great that the hide is accessible, Bas, and you were rewarded with a fine range of activity. Even the most familiar scenes of nature are fascinating and never lose their appeal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens heerlijk om vogels te kijken en wat is er veel te zien. Raar dat karkas…
    Genoten van je foto’s!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed werk met dat verharde pad en het hellende vlak om de hut binnen te komen. Dat heb ik wel eens anders gezien. Gelukkig hebben we hier in de buurt een vergelijkbare hut die goed toegankelijk is.Of er nou veel of weinig te zien is, je bent er in elk geval altijd even lekker uit op zo'n moment.
    De kast op die laatste foto zal voor bijen zijn, lijkt me , maar zeker weten doe ik het ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas,
    Heerlijk dat jullie in een vogelkijkhut hebben gezeten en goed toegankelijk ook dat is meestal niet zo.
    Je hebt op foto 4 een zilverreiger gefotografeerd, foto 6 en 13 is de witte kwikstaart, foto 7, 9, 11 en 12 zijn de grouwe ganzen, foto 10 zijn de nijlganzen.
    De andere foto zijn eenden.
    Echt vreemd dat karkas, ik denk dat het een bijenkast is op foto 15.
    Ik heb weer genoten van je blog.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Bas,
    Dat is een prachtig natuurgebied met behoorlijk wat vogels.
    Ganzen genoeg. Mooi ook dat bijennest, al zou ik daar maar niet te lang bij blijven staan. Voor je het weet gaan ze met je mee op visite...hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Bas
    schön das du in die Hütte hinein gekommen bist, so konntet Ihr eine schöne Zeit verbringen und tolle Fotos machen
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Parece que fue un precioso paseo, me encantó todo lo que vistes y fotografiaste. Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas,

    Jullie hebben weer lekker genoten daar bij de Volkeraksluizen, wat een weelde als je zo'n hut voor jezelf hebt. Die vliegensvlugge vogeltjes zijn juveniele witte kwikstaarten, ze zitten soms massaal op de slikplaten. Dat karkas dat je gefotografeerd hebt lijkt me van een grote karper, een meter kan best en ik meen z'n staart te zien en de uitsteeksels duiden ook op de flanken van een vis. Mooie serie.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Bas,
    Wat een geluk dat jullie de hut voor jullie zelf hadden. Zo hebben jullie een hele tijd samen kunnen kijken naar wat er zich afspeelde. De volgende keer zal het weer heel anders zijn. Een goede reden om weer eens terug te gaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas,
    Erg fijn dat je met de scootmobiel zo goed bij deze hut kunt komen. Helemaal top! Er was genoeg te zien laten je foto's zien. Die kleine peperbolletjes ( haha) zijn jonge witte kwikstaarten. Wat veel bloemen links en rechts. je had ook goed zicht over het water. De grote zilverreiger staat er mooi op, ook de eenden super! Fijn zo'n ochtend én het rijk alleen is ook niet verkeerd!
    Zo, ik heb even heerlijk mee genoten van jullie uitje!
    Groetjes, Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Precioso reportaje, me han gustado mucho todas las fotos. Enhorabuena Bas, un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. You got to see so much! How wonderful to enjoy nature and be rewarded with these sightings! Good photos too!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie fotos Bas, die vogeltjes zijn kwikstaartjes, ik heb er in Duitsland ook veel gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hai Bas,

    Altijd mooi zo'n kijkhut en ik mag er graag komen. Zeker wanneer er verder niemand anders is. Een paar mooie platen in ieder geval en mooi die zilverreiger.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen