13 juli 2023

naar de ijsvogels met heerlijke regenbuien

de foto,s van gisteren op een hele stomme manier verwijderd (de meeste althandsv) anwege het
slechte weer van vandaag toch maar fgegaan want ja je wilt toch nieuwe hebben ik
 had de pech dat het af en toe flink waaide en ze achter takken zaten meestal dus moest
ik fotograferen als er even een blad wegwaaide

maar als je niet sterk ben dan maar slim(nou ja) even een onderkomen geimproviseerd

kraamvisite was nog even tev
roeg maar wel lief dat ze er ook aan dachten

het viel eigenlijk mee ik dacht dat ze er als een verzopen katje uit zouden zien maar
misschien hebben ze wel waterafstotende gel gebruikt.

af en toe werd er door de mannen flink ruzie gemaakt maar dat was kort en hevig.

zij waren nog naar een kraamcadeau aan het zoeken tja wat moet je nou geven en
hoeveel worden het??

het lijkt dat ze er nog even over na gaan denken

deze was van gisteren (ik was gisteren juist zo blij maar ja er komen nog meer dagen

aan de foto,s kun je zien dat er hevig kiekeboe gespeeld werd

ze vonden het maar raar zo rustig helemaal geen belangstelling verder alleen die idioot
die in de regen toch komt.

maarja als hij dat leuk vind dan werken wij wel mee hoor

even een app.je sturen hoe of dat hij wilt dat ik ga zitten

ik kan mijn tong wel uitsteken dat ziet hij toch niet

zo is het wel genoeg voor vandaag ik word verwacht.

 

16 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Je had het scherm helemaal voor je alleen, pfft dat is gaaf. Wel stoer dat je daar in de regen zat! IJsvogels zijn en blijven heel aantrekkelijk om te fotograferen., maar die kleine kuifeendjes zijn ook schattig. De nijlgans en de zwanen heb je er ook heel mooi op staan. de foto daaronder van de ijsvogel is wel heel mooi van kleur. de laatste foto ook, maar wat een sukkel om zich van je weg te draaien .Die hele serie daarboven is ook mooi hoor. Ik had graag naast je gezeten.
    Ik heb weer genoten van je blog en vermoed dat je nog eens een keertje terugkomt met dit onderwerp!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bas
    ich kann gut verstehen das man noch mehr Bilder vom Eisvogel haben möchte, auch dein Regenschutz ist dir sehr gut gelungen ;-))
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bas,
    Wat geweldig dat je de ijsvogels achter het scherm kan fotograferen, je was er helemaal alleen geweldig dat je toch bent gegaan met de regen.
    De kuifeendjes de jonge zwanen en de nijlgans heb je ook mooi gefotografeerd.
    Ik denk dat van deze plek nog wel vaker foto's gaan zien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Son preciosos los martines pescadores. Un beso.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die vogels komen echt wel poseren voor jou! Wat een rijkdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie fotos Cobie en Bas van de ijsvogels. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik begrijp ineens dat je daar niet in een kijkhut zit, maar achter een kijkscherm. Dat is met regen net een stukje minder handig, maar je hebt er weer een aantal mooie foto's gemaakt. Vooral de jonge eendjes in de regen en de laatste foto van de ijsvogel vind erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas,

    Je hebt de smaak aardig te pakken bij de ijsvogels. Een heerlijk plekje zo te zien en helemaal mooi als je daar met je scoot zo dichtbij kunt komen om ter fotograferen. Hiervan gaan we denk ik nog wel meer foto's van je zien.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful images of the Kingfisher, absolutely stunning Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. IJsvogels zijn schitterende vogels die de belangstelling volledig verdienen. Je hebt er wel wat voor over gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas
    Je kan geen genoeg krijgen van de ijsvogel en ze zijn weer geweldig mooi,
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow gave serie Bas. Top dat je deze mooie soort zo goed op de foto hebt kunnen krijgen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Extraordinary photographs. Kingfishers are such beautiful and colorful birds.
    Greetings from Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb echt genoten van je mooie serie. Dank je wel. O en ook van je tekst

    BeantwoordenVerwijderen