01 december 2023

eiland Brienenoord uit archief

Een prachtig getijden gebied waar je heerlijk kon struinen ,maar ook alweer aangepakt om te veranderen

eerst een werkeiland voor het bouwen van de eerste van brienenoordbrug 

daarna teruggegeven aan de natuur

niet voor lang er verschenen al gauw huisjes met een tuintje op en die namen de helft van
het eiland in beslag,

ik moet als het beter (niet zo nat) meer is eens gaan kijken of het ook scootmobiel toegankelijk is.

er moeten ook vossen en hekrunderen zijn 

de bedoeling was dat er meer vogels en andere dieren zouden vertoeven

maar een getijden gebied met aardige verschillen trekt natuurlijk heel veel incekten,vlinders etc, aan.

het is wel aangeraden om kaplaarzen bij je te hebben (of blootsvoets verder te gaan)
want als je terug wilt kan hetzomaar een meter schelen

het was toen z.on 15 jaar geleden. heerlijk om er rond te lopen.

ik moet toen nog niet zo lang aan het fotograferen zijn geslagen.

maar insecten waren er genoeg en erg hinderlijk 

ja bij gebrek om er op uit te gaan dan maar een keer zo. maar ik popel om weer naar buiten te gaan.

 

18 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Handig om zo een voorraadje te hebben om op de blog te zetten. Nu zal het daar toch ook wel heel nat zijn. Daar kun je vast niet ver komen met je scootmobiel. Goed informeren voor je gaat, denk ik. Dit zijn toch heel aantrekkelijke foto's waar ik met plezier naar gekeken heb!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me een paradijsje op je foto's. Jammer dat paradijsjes meestal weinig kans hebben op een lang bestaan. Prettig weekend, Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hola Bas. Preciosas fotos de un hermoso lugar, espero que aún se conserve así. Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Bas
    eine schöne Gegend, sind bestimmt im Sommer viele Schmetterling zu finden, leider sehr matschig und für dich eher schwierig diesen Weg zu fahren, danke fürs zeigen.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas,
    Wat een prachtig natuur gebied is dit, nu met de vele regen die er is gevallen zou het denk ik niet lukken om daar met je scootmobiel rond te toeren.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Bas,
    Mooie natuurbeelden.
    Die met de brienenoordbruggen erop vind ik ook erg mooi.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Buen reportaje Bas, me ha gustado mucho. Saludos desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Bas,

    Ik ben bang dat je dit gebiedje niet meer terug kent straks. Overal wordt maar gebouwd. Doodzonde als ik zo jouw foto's zie. Hopelijk heb ik het mis, want het ziet er prachtig uit.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful nature Bas, lovely greenish colour.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooi struingebied Bas. Jammer dat het zo ver weg is vanuit het zuiden des lands

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas,
    Als de natuur de vrije loop krijgt is het steeds weer een verrassing wat er zich ontwikkelt. Als de mens zijn oog erop laat vallen, kan het weer snel voorbij zijn. Probeer ervan te profiteren zolang je de kans krijgt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A spectacular place. I loved walking with you through your photos, which are fantastic.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Bas,

    Een mooie post uit je archief en het is een mooi natuur cultureel document. Je zult er waarschijnlijk versteld van staan als nu terug zou (kunnen) gaan hoe het veranderd is, de natuurontwikkeling gaat razendsnel. Maar evengoed is het natuurlijk inmiddels al helemaal volgebouwd.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Bas, een mooie serie foto's van een stukje Rotterdam waar de natuur even zijn gang kan gaan. Ik hoop dat het nog lang verschoond blijft van ontwikkeling, op wat voor manier dan ook.
    Ik wens jou en je dierbaren ene goed uiteinde en voor 2024 alle goeds en blijf gezond. Ook hoop ik weer mooie waarnemingen van je te zien die je in de natuur bent tegengekomen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hooi Bas nog de beste wensen
    dit is een mooi gebied in Rotterdam mooie foto's
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen