04 januari 2024

halsbandparkieten

Bas had net een vogelhuisje opgehangen nadat we eerst bezoek van een paar kouwen gehad
hebben en een appelvinkje maar daar was ik niet op voorbereid toen ik mijn camera gepakt
 had was er niemand meer te bekennen

maar deze had er werk van gemaakt.

hij was eerst even bij de sportschool langs geweest voor zijn conditie

en dat kwam hij nu in de praktijk brengen

en dat lukte beter dan bij de kouwen die bleven gewoon in de lucht hangen en namen zo een hap,

en af en toe even kijken of ik het wel goed zag

en dan gewoon doorgaan alsof ik er helemaal niet was

het merk maakte hem niet uit

maar er waren al wachtende in de bomen en af en toe op het balkon

je zou er wel ongeduldig van worden ,zou hij nog iets voor mij overlaten?

 

8 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Leuk die halsbandparkieten in je tuin.
    Pindakaas zijn ze dol op, dat kan je goed merken.
    Een paar maaden terug hadden we er hier in het plantsoen ook een stuk of 10 ze waren er een paar dagen en daarna heb ik ze niet meer gezien.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van die halsbandparkiet. Ze zijn zo te zien dus net als de meeste andere vogels gek op pindakaas. Hier in het noorden blijven we tot nu toe gevrijwaard van deze exoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Bas,

    Hier vliegen er heel veel rond. Wat kunnen die krengen een lawaai maken man. Niet echt fijn in de vroege ochtenden wanneer de jongen uitgevlogen zijn. Wel leuk om te zien en te fotograferen.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas,
    Leuke bezoekers op je balkon!! Appelvinkje zou ik ook wel willen zien, maar dat kan ik wel vergeten in mijn buurt. Zo'n groene rakker heb ik ook wel eens gehad, maar al een tijdje niet meer. Erg leuke serie foto's van deze acrobaat!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas,
    Echt super tof dat deze halsbandparkieten zo dicht bij je woning komen.
    Maar je zult ook meteen geen wekker meer hoeven te zetten met deze herriemakers..haha..!!

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Bas, Leuke exoten de halsband parkiet. Voor je het weet heb je een hele kolonie op je balkon.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Bas,

    Leuk dat je zelfs halsbandparkieten zo dicht bij huis krijgt, die zie ik hier nooit. Jammer zeg dat jullie die appelvink gemist hebben. Leuke platen van deze tropische soort.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen