08 maart 2024

koud...koud maar de lokroep was groter

voor velen gewoon maar voor mij is het steeds weer een beleving donderdag gaf hij mooi weer
 op en dacht ik dat ik het wel weer kon maar na 2 uur moest ik het opgeven van de kou
ondanks mijn termo kleding maar ik had het niet willen missen.

het was heerlijk om er weer te zijn naar de parkeerplaatsen en de groepen jongeren te zien
 moest ik even in de rij staan maar de bijkomstigheid was dat het poortje netjes
voor mij werd open gedaan

maar het was zeer rustig wat dieren betrof wel heel veel vogels dat was alleen al genieten
maar met een oog gaat dat allemaal te vlug.

ja geen spectaculaire foto,s maar de mogelijkheden om buiten de paden te gaan waren zeer
beperkt deze keer

maar het was voor mij gewoon genieten

ze deden net of ze mij niet zagen maar dat leek maar zo.

de meeste hielden gewoon siesta

maar de natuur komt weer tot leven

zelf vind ik zulke foto,s het mooiste

er heerste rust 

zo heerlijk rustig.

en gewoon doorgaan met grazen

hier stond een gemene wind

toch zag ik niet veel groepjes.

en hij nam niet de moeite om op te staan
hier had ik het gehad de wind ging door mijn handschoenen heen de volgende keer hopelijk
 een andere wind en iets hogere temperatuur.


 

21 opmerkingen:

  1. Fijn te zien dat u er weer op uit geweest ben. Buiten is gezond, mooi en gelijk mooie foto's maken. Hopelijk de volgende keer niet zon koude wind. Hartelijke groet Annie I

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bas,
    Fijn dat je er toch even op uit bent gegaan, inderdaad de oostenwind is heel koud.
    Hier ook gister en donderdag, met wandelen had je het zelfs al koud laat staan als je zit zoals jij.
    Je hebt evengoed toch prachtige foto's kunnen maken, ik heb er van genoten.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks de kou heb je er weer mooie foto's aan overgehouden, Bas.
    Hier in het noorden was van het maandag t/m donderdag steeds zwaar bewolkt en koud. vrijdag en zaterdag hadden we hier eindelijk zon. De wind maakte het nog steeds koud, maar het was fijn om weer even buiten te kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas,
    Wat heb je die herten fantastisch weten te fotograferen.
    Mooi ook met die gigantische geweien.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms wil je echt wel eens naar buiten…
    Zeker met zo’n prachtig natuurgebied in de buurt. Zeer mooie foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt maar toch mooi weer 2 uur kunnen genieten ondanks de kou. Prachtige fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Bas
    wunderschöne Aufnahmen von den Hirschen, so nah komme ich denen nicht.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super Bas, dat was genieten zo te zien, ondanks de kou. Heel fraaie opnames!
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Bas,

    Ik kan aan de foto's zen dat het genieten was. Jammer dat de kou roet in het eten gooide, maar het gaat nu de goede kant op met de temperatuur. Hele mooie serie foto's.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hooi Bas
    herkenbare beelden uit de AWD maar het blijft mooi, ook al speelt het weer soms niet altijd mee.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Bas,
    Het was dan wel koud, maar je hebt de goede paden uitgekozen. Op sommige plaatsen is de doorgang flink beperkt (geweest) door de opmerkelijk grote hoeveelheden water. Er zijn duinmeren ontstaan die ook gedeeltelijk over de paden spoelen. De herten overheersten bij jouw platen, ze zijn aan de jagers ontsnapt die tot eind maart actief zullen blijven. De volgende keer hoop je natuurlijk op aangenamer weer.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Bas,
    Dat is toch weer genieten!!! Een mooi tochtje al was het nog fris.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  13. FIjne zondag voor jullie. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Bas,

    Je foto's zijn allemaal prachtig van scherpte. Op het eerste oog lijkt het wel lekker weer met dat zonnetje, maar in deze tijd kan het inderdaad nog verraderlijk koud zijn. Maar het belangrijkste, je hebt genoten en er mooie foto's aan overgehouden en ach het weer zal spoedig beter worden.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Bas, goed dat je kou bent gaan trotseren met mooie resultaten aan waarnemingen. Prachtige opnames heb je kunnen maken van de damherten.
    Fijne paasdagen voor jou en Cobie
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je bericht was een genot om te lezen. Bedankt voor het delen van je kennis!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Superb images of the Deer, it show their antlers, they are beautiful Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fantastic animals ❤️
    Extraordinary captures 👏

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Exceptionally attractive animals. A great experience I am sure and you got wonderful pictures. We’ll done!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantástico reportaje, me han gustado mucho todas las fotos. Enhorabuena Bas y gracias por compartir. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen