20 augustus 2024

avondje in de broekpolder

Na de warme en vrij vochtige dagen weer energie gevonden om even naar de polder te gaan

en dat was heerlijk rustig

het welkomst comite keek bemoedigend toe

anderen waren het water over gestoken en hadden geen tijd

ik had verwacht om opgegeten te worden door de vliegen maar daar was geen spraken van

en ze hadden geen tijd voor me,nou had ik ook geen afspraak natuurlijk

ja dat was ik dus vergeten

er werd fijntjes gewezen op de mogelijkheid om naar ze toe te komen 

maar om dat nou met de scootmobiel te doen.

ze boden me zelfs aan om me te helpen

maar ik heb het mooie aanbod vriendelijk afgeslagen

in de verte links van het midden zie je een wit stipje.nieuwsgierig als ik ben moest ik daar
meer van weten

en daar heb je hem 

 

13 opmerkingen:

  1. Hooi Bas
    Wat een mooi gebied mooi die hooglanders en zilverreiger,
    Groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bas,
    die Gegend ist wirklich schön, bei diesen heissen Temperaturen kühlen sich die Kühe auch ein wenig ab... der Reiher schaut zu..;-))
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bas,
    Wat een prachtige serie foto's van de Schotse Hooglanders.
    Prachtig ook de zilverreiger, maar ik denk eerder dat het een koereiger is.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je daar weer even een kijkje kon nemen, Bas. Er gaat vaak een weldadige rust uit van die hooglanders, zeker met zulk mooi weer. Je hebt een prachtige zoom van die zilverreiger gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful animals in a peaceful, green and beautiful place.
    So elegant the egret.
    Fantastic series of photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed dat je geen afspraak had met dokter Mug, die is helemaal niet leuk.
    Een goed ontvangstcomité, breed en stoer. En om je uit te zwaaien, de zilverreiger?
    Genoten van je foto’s.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Bas,
    Wat een leuk en geslaagd avonduitje!!!
    Ik moest hardop lachen om je verhaal bij de runderen. Gelukkig ben je zo wijs om niet met je scootmobiel over die balken te hobbelen.. Schitterende landschapsfoto's en ik voel gewoon die heerlijke avondrust. De foto met het stipje is ook erg mooi. Dichtbij blijft dat een Grote zilverreiger te zijn. Erg leuk!
    Fijn weekend en groetjes ook aan Cobie,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's Bas. De Hooglanders hebben het moeilijk tijdens tropische dagen en dan is verkoeling heerlijk. De vogel is een koereiger. Die is iets kleiner, gezetter en met kortere hals dan de zilverreiger. Ook de kleinere gele snavel is een kenmerk.
    De Koereiger is van oorsprong uit Afrika afkomstig en heeft zich van dwaalgast ontwikkeld tot echte jaarvogel. Je ziet hem dan ook steeds meer in ons land..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas,
    Wat een mooie foto's heb je daar gemaakt. Prachtig dit mooie gebied zo in de polder.
    Die schotse hooglanders zijn ook altijd mooi om te zien. Fantastisch gedaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Bas,

    Weer een leuk tochtje door deze polder en de Schotse Hooglanders lieten zich mooi zien. Mooi dat je tenslotte die grote zilverreiger nog op de plaat kreeg.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Bas,
    Het is een aantrekkelijke polder om te bezoeken. Rustig zo te zien en nog mooi ook. Zelfs voor afleiding wordt gezorgd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Bas. Ik heb genoten van je uitstap. Maar goed dat je niet op de uitnodiging was ingegaan. Lijkt me niet zo lekker zo'n poel met algen.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Bas,

    Je moet ook niet al te avontuurlijk worden. Blijft toch soms lastig met zo'n scootmobiel. Je hebt in ieder geval een heerlijke avond gehad en mooie foto's weten te maken. Mooi die laatste van de grote zilverreiger.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen