dinsdag 7 januari 2014

Hannie Dekhuizen.-humanitas.


wie herinnert zich dit niet in de manufacturenwinkels.deze foto,s heb ik gemaakt in
Hannie dekhuizen waar ze o.a. een museum voor de bewoners hebben ingericht omdat
 ze steeds meer in de verleden tijd leven.ze hebben er heel veel werk van gemaakt
 ik zal een klein stukje laten zien. 


dit is voor allemaal nog bekend,tegenwoordig gaan we allemaal naar een sportschool,nou niks
geen sportschool gewoon uren achter de naaimachine als je tenminste klaar was met je werk. 


nou moet je niet denken dat ze vroeger niet wisten wat mode was, ik weet nog wel dat mijn zus
voor een etalage ging staan op een model in haar op te nemen en die maakte het dan na
,uit school fungeerde ik als model (met alle spelden erin)en dat ging niet altijd zachtzinnig
 want het moest wel snel af. 


zulke bevallige resultaten kreeg je dan. 


ja en dan denk je dat z,on machine licht werk is nou vergeet dat maar.want het onderhoud deden zo ook zelf het werd een keer voorgedaan en gezegd waar het gereedschap lag en verder basta.


dit was wat men noemde de werkplek. 


nu koop je bij ikea twee plankjes en dat heet dan een computertafel nee dan vroeger je had
bureaus en secretaires sommige waren echte kunstwerken.niks geen china gewoon
door de dorpstimmerman gemaakt. 


wat een sfeertje het mika ziet er nog gaaf uit en er staat nog een zak antaraciet 3tjes naast. 


naaimachines uit deze tijd kunnen nog wel honderd jaar mee.


nou zeggen we ze hadden niks ze hadden alles,bruine bonen meel aardappels en inmaak in de kelder.
pa had zijn pijp en moeder breide de koffie stond heel de avond te pruttelen en om negen uur
ging je naar de bedstee want de andere dag moest er weer gewerkt worden en tien monden worden gevuld. 


hier hebben we toch allemaal wel ingelegen als we in het consultatiebureau gewogen moesten worden. 


\z,on commode hadden we niet allemaal bij ons gebeurde dat gewoon op de etenstafel maar de
 weegschaal lijkt mij al wat kindvriendelijker hier kon je je angstzweet makkelijker kwijt. 


dit waren nog eens handige stoel-tafel combinatie,s er zaten wieltjes onder zodat je ze weg kon rijden als
 de lucht naast je ondraaglijk werd. 


freubelen is toch wel van alle tijd. 


volgens min bescheiden mening is dit meer een poepdoos dan een kinderstoel kijk maar eens naar
 het gezicht van de beer. 


en toen kwam de t.v  ja zelfs met twee zenders. 


zelfs toen werd er al gehamsterd. 


en de wereldontvangers kwamen dit is een bakeliet uitvoering zelf vind ik de houten een mooiere
 klank hebben. 

Een reactie plaatsen

blijdorp-vervolg

zij probeerde mij te verleiden,ze was ook heel moeilijk te weerstaan.  gelukkig werd ik afgeleid door deze vrolijke bende die mij tru...