07 mei 2020

Berkenwoudse driehoek

ik wilde de zonsopgang hebben maar dat stond mijn bed niet toe maar dat was ook maar beter
want het zat onderweg op sommige plekken aardig dicht.

Maar het was er niet minder mooi om ik werd verwelkomt door vogelengezang maar die zaten
 niet op 1'5 meter wat mooi ik hoorde ze wel maar op de plaat zetten is weer een heel ander
 verhaal daar moet ik nog goed mee gaan oefenen dan mist je dat zicht toch

een stil leven dat is voor mij heel erg genieten

gaat het maar eens naschilderen


als proef las ik dat ze de veengebieden willen terug gaan brengen dat zal in de toekomst
veel vogelplezier gaan brengen


erg gecropt maar voor mijn doen aardig gelukt.

heerlijk zulke plekjes

hij zat zo te koeren dat hij ook een plekje verdiende

voor de polderbewoners is dit misschien dagelijkse kost maar voor een stadsmens
is dit puur genieten.

het zijn dan geen bollenvelden maar ik had geen spijt om om 6 uur mijn bed uit te gaan want
als het warm word moet ik weg zijn.

18 opmerkingen:

  1. Een hele mooie serie, Bas.
    Vooral de eerste twee foto's met die laatste mistflarden vind ik prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Foto's van mist en nevel zijn altijd welkom !
    Voor een mooi gekleurde zonsopgang moet je wat vroeger uit de veren zijn vrees ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bas,
    Nou, ik vind het prachtig!
    Ik ben geen stadsmens, maar die ochtendmist is zo mooi en sfeervol en zo'n doorkijkje met dat houten bruggetje én toch nog twee vogels!
    De gele sliert koolzaad is ook prachtig.
    Allemaal mooie foto's Bas, Fijn dat je er kon zijn!!
    Ik heb er van genoten.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fantastisch Bas, ik vind dit zó mooi om te zien hé,
    daar kan niks tegenop,
    daar zou je uren kunnen rondzwerven,
    de lente is toch wel het traldermooist seizoen hé

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige serie Bas.
    Mooi zo met de mist.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Cobie en Bas, wel mooi zo met die mist. En die gele bloemen dat is wel heel mooi. Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Ihr beiden
    so ist es richtig früh raus, das ist die beste Zeit, wenig Menschen und tolles Licht,
    das sieht man an den schönen Bilder
    bleibt gesund
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als je er 's morgens vroeg bij bent, hoor je alleen de geluiden die er dan echt moeten zijn. De stilte maakt indruk op je, de beelden zeggen genoeg. Het is het beste moment om optimaal van de natuur te kunnen genieten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Bas, ja de polders daar heb ik wat mee. Als Rotterdamse hadden we de polder vlakbij huis. Als kinderen gingen we altijd fietsen in de polders tussen Delft en Rotterdam Zestienhoven. Toen was er heel veel meer polder dan het restje wat gebleven is. Gelukkig wel!
    Dus jouw foto's roepen die herinneringen wel op. Heel fraai.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Bas, je had het ook over een Stilleven daar kan ik ook zo van genieten. Even uit alle drukte en genieten maar van de natuur. Als kind had ik ook de polders om mij heen en genoot daar van. Dan ging ik in de lente bloemen plukken zoals; madeliefjes, boterbloemen, pinksterbloemen en zocht in de slootjes naar kikkervisjes.
    Groetjes
    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een mooi natuurgebied! Wat vroeg opstaan voor je foto's! Ze zijn prachtig. Stilleven, mist en vogels. Heb erg genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Bas,

    Zo, leuke serie zeg en het vroeg opstaan heeft je beloond. Mooie polderlandschappen en de kievit staat er prima op. De veengebieden willen ze terugbrengen hier ook, maar als dan recent 800 van de 1000 ha. van de Groote Peel afbrandt dan schiet dat niet erg op.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stunning photos and so nice, charming place. :)
    Warm greetings. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtige landschappen , en hier en daar ook nog een verstopt vogeltje.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Bas,
    Prachtige beelden. Mooi met die ochtendmist.
    Mooi ook om alles overdag weer zo groen te zien.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Bas, hoe is het met jullie ? Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen