10 juni 2021

de Evenaar.(een stukje)

De evenaar is een palmentuin met z,on 30 soorten eekhoorns en prachtige vogels maar
vooral veel Boedha beelden.

Het bezoek is gratis maar je moet wel eerst door een tuincentrum dat volstaat
met o.a. wierook en boedha beelden en aanverwante artikelen en het
centrum is gespecialiceerd in palmbomem en alle soorten hier ziet
je een varken gemaakt van pezen van boomwortels 

Riksjas horen hier dan ook echt thuis,

en de bomen zijn prachtig en heel groot.

Ik zei beleefd gedag maar het bleef bij een prachtige glimlach

                          Het is niet onbeleefd bedoeld maar ik dacht dat ik afstand moest hoeden.
en dat deed ik dan ook maar 

Ik heb er geen verstand van maar ze pasten hier heel mooi in deze setting

Het leek mij een soort vruchtbaarheidssimbool ze had dienst gedaan in de waervoorziening
en ze heeft waarschijnlijk in een muur verankerd gezeten en dienst gedaan
 als een vrouwelijke manneke pies 

Maar als je een beeld of palmboom zoekt of de eekhoorns wilt bewonderen.dan ben je hier
op het goede adres denk ik.

 

15 opmerkingen:

  1. Mooie serie, Bas, het is weer eens heel wat anders.
    Je laat mooi zien dat de ene Boeddha duidelijk de andere niet is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie serie foto's Bas.
    Er zit nogal een verschil in de boeddha's.
    Die lachende is wel heel mooi.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie omgeving, niet direct NL, maar mij stoort het niet hoor. Ik geniet van je foto's en haha je hield afstand. Ze passen goed in die groene omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooi exotische tuin. Fraaie beelden genoeg, maar .. waar zijn de eekhoorns?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel bijzonder Bas.
    Ik had er nog nooit van gehoord.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel een leuke serie, het is eigenlijk een soort van Zen logje geworden :-)
    Dat kan ik ook wel waarderen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Bas
    ist auf jeden Fall ein Besuch wert, werde ich mal im nächsten Urlaub mit auf die Karte setzten
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas
    mooie foto's het lijkt wel of je op vacatie bent geweest erg mooi,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Cobie en Bas. Mooie fotos van de boeddhas. Dat is in toch in Etten-Leur ? Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Caroline dat is in Etten Leur best mooi om daar een keer naar toe te gaan

      Verwijderen
  10. Hola Bas, un placer saludarte. Precioso e interesante lugar. Las fotos son muy bonitas. Un abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas,

    Ik kende de locatie van deze tuin niet ondanks dat het niet zo ver hier vandaan is. Mooie beelden daar en je hebt er mooie foto's van gemaakt. Ik keek even uit naar de eekhoorns maar die komen dan wellicht in een volgend blog?

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Bas, dat was weer een mooi uitje waar je deze beelden en tuin hebt kunnen fotograferen.
    Hoop dat jullie genoten hebben.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen