12 augustus 2021

voor de eerste keer in een vogelkijkhut en wat een belevenis.

Ik merk dat ik nog heel veel moet gaabn oefenen
en dat begint al dat microsoft schijnbaar de boel aan het veranderen is dat is ook weer wennen

zo kan ik op dit moment de volgorde niet aanpassen

maar dat komt allemaal goed

wat mij wel opvalt is dat als je alleen met je linkeroog kan fotograferen en je project
dichterbij zit dat je heel wat jkeren met je hoofd heen en weer moet bewegen dus zit ik
 nou met een stijve nek.

Maar Marco had mij uitgenodigd en daar heb ik gretig gebruik van gemaakt.

De servis was zo groot dat ik met een golfkar(een hele luxe) van de parkeerplaats werd
opgehaald en naar de boshut werd gebracht,super.

Na de allerhartelijkste ontvangst kwamen we in een hut waar het je aan niets ontbrak.a
lles wat je nodig had was aanwezig.

Zelfs halverwege de dag werd er geinformeerd of we nog iets nodig hadden.

het geheel ligt in een prive bos eigendom van de familie

en nog maar een halfjaar in gebruik

dat gaat dus in de toekomst veel beloven.

dit word een plek om in verschillende jaargeteiden te bezoeken

Marco had een Goudvink en ik zag hem ook maar was zo verbaasd dat ik vergat te fotograferen
wat een schoonheid is dat en wat was hij mooi.

gelukkig was er genoeg te beleven

als je in z.on hut zit dan vergeet je de tijd en vergeet je dat je nog ruim 2 uur moet rijden 

maar dat heerlijke gevoel om zo een fijne dag te hebben pak niemand mij meer af

de stoelen waren zo goed zelfs nog een reserve lije stoel

ik zou hier best wel eens een nacht door willen brengen

om alles met de opkomende en neergaande zon mee te maken wat er in z.on stil bos langs komt.

wie weet een mens moet toch dromen kunnen

maar op naar een volgende gelegenheid maar eerst even bijkomen

 

18 opmerkingen:

  1. Hola Bas. Que maravillosas fotos y que hermoso lugar. Abrazos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bas,
    Wat een geweldige serie foto's kon je maken in deze hut.
    Wat een service hebben ze daar zeg.
    Voor mij is het ook al weer een aantal jaren geleden dat ik zo'n hut bent geweest, ik vind het ook altijd heerlijk om zo te kunnen fotograferen, de vogels zien je niet dat is het belangrijkste.
    Door naar jou foto's te kijken krijg ik zomaar zelf ook weer zin om iets aan het fotograferen te gaan doen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat je genoten hebt, Bas, het plezier straalt ook van je foto's af. Zelf ben ik nog nooit in zo'n privéhut geweest, maar je laat hier goed zien dat het zo af en toe best de moeite loont.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas,
    wat zul jij daar een fantastische dag hebben gehad. Prachtig hoe je al deze mooie vogels hebt weten te fotograferen. Die specht vind ik ook erg mooi.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt daar echt wel een vogelparadijsje ontdekt Bas !
    Volgens mij, ga je daar nog dikwijls terug keren :-)
    Prachtige foto's heb je weer, de eerste zijn effe wennen en inschatten, maar hoe verder in deze serie, hoe beter je foto's worden. De specht en de badderende vogeltjes... zalig mooi hoor , ik doe je het niet na !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Bas, wat een belevenis hè in zo'n fotohut!! Allereerst hoop ik dat je nu geen last meer hebt van je stijve nek, dat is vervelend. Het mocht de pret niet drukken, wat een mooie foto's heb je gemaakt ( en dan met een oog!) Mooie spiegelingen in het water, en zo schattig dat badderende meesje. Ook de Vlaamse gaai echt een topper! En die spechten super hoor! Fijn dat het zo goed verzorgd werd ook! Dat smaakt naar meer!
    Groetjes Maria 👋🏻🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Bas,
    Een vogelhut is een bijzondere ervaring om o.a. vogels van dichtbij te kunnen bekijken, en eventueel fotograferen. Het verbaast mij niet dat je ervan genoten hebt en die stijve nek gaat vanzelf weer over.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Bas,

    Zo'n hut is inderdaad fantastisch. Ik mag ze graag bezoeken. Helaas zijn de meeste slecht bereikbaar voor mensen die niet zo mobiel zijn. Gelukkig zijn er ook een aantal waar je wel goed terecht kunt. Je hebt er behalve een nieuwe ervaring ook een prachtige serie foto's aan overgehouden.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas, leuk voor je dat je een keer naar een fotohut kon. Ik kom er af en toe maar dan maar meestal maar even kijken in een hut dicht bij een parkeerplaats. Veel soorten heb je gezien. Mooie fotos.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Bas
    sehr abwechslungsreich und viele verschiedene Vögel, hat sich gelohnt tolle Bilder
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Bas,

    Leuk dat je zo'n ervaring om vanuit een boshut te fotograferen mocht meemaken. Het is een aparte tak van vogelfotografie en soms lastig omdat je doorgaans weinig licht hebt in zo'n bos. Maar je maakte er een mooie serie, vooral de gaai is leuk en zeker als je er twee tegelijk op de foto kunt zetten is dat bijzonder.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Una preciosidad de fotografías, me encanta. Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow Bas wat een belevenis moet dat geweest zijn. Nooit gedaan. Je zag ongelooflijk veel vogels en er zitten toch prachtige beelden tussen. Ja geloof best dat je daar de tijd vergeet. Moet heel speciaal zijn en apart licht ook denk ik. Nu even bekomen en dromen om terug te gaan in de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hermosa colección de aves en un ambiente verde y fresco.
    Un saludo,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ver tantos pájaros da felicidad. Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. For further information, contact the Google homepage customer care. Here's how to get in touch with Google's homepage customer care. Simply follow our detailed instructions to resolve the problem. Please contact customer support via the Google homepage toll-free number, which can be contacted via Google Bellen, if you have any questions or concerns.
    -----------------------------------
    Google Bellen

    BeantwoordenVerwijderen