28 oktober 2021

een beetje herfst

Ik wilde op zoek  naar de vossen maar het gebied waar ik in wilde daar moet ik niet alleen bij
zijn om dat het eigenlijk niet geschikt is voor mijn scootmobiel dus een andere keer met
Cobie maar van de nood een deugd gemaakt en er maar een herfstachtig dagje van
gemaakt deze bloemkool heete mij gelijk welkom

en de boom zat ook goed vol.

en ere wie ere toekomt een dame wees mij op de rest maar toen ik knielde schrok ze en zei
ik kan u niet overeind helpen hoor ik zei laat ik daar nou juist op gerekend hebben.

maar het kon niet op eerst bloemkool en nu rode kool 

en die was ook rijkelijk aanwezig

ik heb de naam van deze wel eens voorbij zien komen 

en dan zie je dat andere speciale lenzen hebben maar ik kan zo ook genieten van wat er nog kan

heerlijk toch het geeft echt een wow gevoel

doorzichtig waren ze haast

en kleverig

dit is genieten 

 

16 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Dat ziet er mooi uit. Pure herfst laat je zien. Foto 2 vind ik erg mooi genomen zo van onderaf. Mooi ook die glimmende zwammen op foto 3.

    Groeten, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo
    wie ich sehe habt Ihe beide wieder einen schönen Tag verlebt, Pilze sind im Moment überall zu finden, schöner Post
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zit weer een aantal mooie foto's tussen, Bas. Dat het niet helemaal is geworden wat je er hier en daar van had verwacht, is bijzaak, het belangrijkste is dat je er even uit was en frisse boslucht hebt opgesnoven.
    Ik ben hier vandaag even naar het bos geweest, maar de herfstsfeer zat er nog niet in. Geen paddenstoelen en nog bijna geel geelbruine bladeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas,
    Dit is echt geweldig lekker er even uit te zijn met het mooie weer.
    En dan ook nog zoveel verschillende soorten paddenstoelen en zwammen zien is super.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas, mooie paddestoelen. Wat zijn die eerste 2 fotos bijzonder mooi. Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola Bas. Un placer saludarte. Espectaculares fotos y hermosos hongos. Abrazos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauwwww bas, wat zag je er veel,
    geweldig om te zien zeg,
    puur genieten,
    dank je wel voor deze mooie serie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas
    je hebt genoeg padenstoelen gezien maar ook zwammen en zelfs de rodekoolzwam mooi in beeld gebracht,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas, dit is meegenieten met jou hoor! Wij vinden deze paddenstoelen niet zo vaak terug toch zeker niet die paarse.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Bas, dit is echt genieten hoor !
    De porseleinzwammetjes vind ik super goed, wat zeker geen afbreuk doet aan je andere foto's ! Ben je nog goed recht geraakt ??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Me encantó ver todas esas setas, algunas no las había visto antes. Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love all those mushrooms; unfortunately not so easy to find in my small city in New Hampshire, US. Thank you for posting.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Bas,

    Wat een fijn paddenstoelblog zeg, het is haast ongelooflijk dat je dit zo kon fotograferen als je aangewezen bent op een scootmobiel. Ik vind vooral de tweede en de laatste foto van de porseleinzwammen prachtig. Maar ook de paarse knoopzwam mag er zijn.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen