23 mei 2023

snipperdag? dan AWD.

Deze schoonheid verwelkomde mij ik had mij voorgenomen om het hele gebied te gaan
verkennen want nu kan dat 

en ik moet toegeven dat ik vol verbazing keek en luisterde naar de stilte en het mooie
geluid van alleen de natuur.

en soms word je oog getrokken naar iets waar je misschien gewoon aan voorbij zou gaan

hier even een bammetje eten is echt geen straf


het word steeds mooier.

langs de waterkant heb je toch de lekkerste hapjes

en je kan overal bij.

hier kan je toch heerlijk struinen.

en aan de paden ligt het niet ik ben het hele gebied door geweest. heerlijk om nieuwe
plekken te ontdekken om er later op terug te komen

Heerlijk als je haast overal kan komen wat een luxe

hier krijg je toch nooit genoeg van

het was dan ook echt uitrusten van het weekend


niet eens de moeite nemend  om op te gaan staan

wat een rust en stilte

dankzij dit monster is het allemaal mogelijk 

en ongezioen proberen ze langs mij heen te lopen

en samen geconsentreerd op jacht

helemaal in hun eigen wereld

op naar een maaltijd

ja hij had hem in beeld

en toen was mijn batterij leeg 

maar het wisselen duurde te lang dus de mooie momenten heb ik wel gezien maar niet op de plaat.

maar niet getreurd er is meer

je zou toch haast zeggen onnederlands

het blijft toch diepe indrukken maken

is hij mooi of is hij mooi

verscholen aan de waterkant

na wat acrobatiche toeren kwam ik hier op uit.

het is heel lang geworden maar ik wopu toch een klein beetje de sfeer van het hele 
gebied weergeven

 

12 opmerkingen:

  1. Je hebt er weer een prachtige serie van gemaakt. Vooral je foto's van de vos vind ik erg mooi. Het is mij nog nooit gelukt om er eentje voor de lens te krijgen. Het is een prachtig gebied trouwens, mooi dat je met je nieuwe mobiele monster weer een grote actieradius hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Bas, geweldig dat nieuwe monster van je en dat je daardoor zowat overal naar toe kan. Ik heb genoten van jullie uitje in de AWD en wat een mooie ontmoetingen had je daar. Heel mooi.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige serie foto's Bas.
    Heerlijk als je er uit kan met je scootmobiel, zo kom je tenminste nog ergens.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Me alegro de que esa máquina te permita regalarnos series de naturaleza tan buenas como ésta.
    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Bas,

    Heerlijk dat je weer op pad kan gaan in de AWD en overal kunt komen. Fijn dat je de vossen tegen bent gekomen en op de foto hebt kunnen zetten. En ja, batterijen zijn altijd op de meest rotte momenten leeg. Daar heb ik ook regelmatig last van.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Bas,
    solche Tage müssen öfter vorkommen, die Füchse waren auf Futtersuche und du konntest sie beobachten und fotografieren. Ich hatte dieses Jahr noch kein Glück kleine Füchse aufzuspüren.
    GrĂĽsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Bas,
    Het is duidelijk dat je tevreden bent met je nieuwe scootmobiel. Het geeft je veel mogelijkheden, waardoor je ook meer kansen krijgt om van alles te zien. Hier hoort bijvoorbeeld bij dat je de damherten met hun nieuwe bastgewei regelmatig kan zien. Als je dan ook nog vossen tegenkomt snap ik dat je enthousiast bent. En dan moet ik natuurlijk ook nog de fraaie omgeving noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw dat krijgen wij nooit te zien hoor. Wat een plezier moet dat zijn en dan nog eens vossen 🦊. Oh Bas schitterende log!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas,
    Niks te lang hoor, ik heb heerlijk genoten van je prachtige fotoverslag van een heel mooi stukje natuur. Wat een mooie ontmoetingen had je. De rust straalt er van af. Lekker die rustende reeën en die sluipende vossen, gaaf! Zo fijn dat je monstertje je overal naar toe brengt over goed begaanbare paden. Dit is wat je noemt vitamine voor je ziel.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What a beautiful you had been, I love the Deer and the Foxes, thanks Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige fotos Bas van je rondje, ik doe zo goed als alles vanuit de auto, kun je ook niet overal komen. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen