01 mei 2023

broekpolder mei 2023

als dit je achtertuin is dan is een ommetje wel erg makkelijk

en het jonge grut groeit als kool

erg veel aktie zat er niet in

en ach ik doe wat ik wil

en ga even aan de kuier

ja aanwezig waren ze wel

en ik hoef mij niet druk te maken want dichtbij komen dat laat je wel

de bewaking was duidelijk aanwezig

de mensen die dachten dichterbij te komen dat werd niet geacsepteerd

maarja het ziet er allemaal ook zo aaibaar uit.

het is een heerlijk gebied op loopafstand voor Cobie dat is heerlijk

aan de andere kant was het tijd voor de badceremonie

er werd zwemles gegeven

de terugweg was ook heel goed bereidbaar

en een uitnodiging om weer eens snel terug te komen

 

10 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Wat een prachtige foto's, zo leuk dat jonge grut en inderdaad je zou ze zo gaan aaien, maar kijk toch maar uit hoor, ze zijn onberekenbaar zeker als er jonge dieren zijn.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bas
    Mooi die hooglanders vooral de jonge en een leuk plekje daar
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig gebied is dat. Leuk dat er kalveren bij de Schotse hooglanders lopen, maar juist dan is het verstandig om afstand te houden. Hoe aaibaar ze ook lijken, je kunt ze beter niet kwaad maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nog eens een prachtig gebied. Ik zou niet weten waar ik dergelijke dieren moet gaan bekijken. Prachtig en dan nog kalveren ook. Kwaad moet je ze niet maken, het blijven toch wilde dieren. Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Bas,
    Dat is een hele fijne achtertuin !!! Geweldig zo mooi. Die schattige aaibare kalfjes en de stoere ouders. Daar ga ik ook met een boog omheen hoor. Maar prachtig dat je dit zo vlak bij huis kunt zien allemaal. Wat is het er mooi en vooral nu met dat gele koolzaad langs het pad en die bloesem, Ik snap wel dat je daar weer snel heen wilt. en Cobie ook! Jammer dat het even guur weer wordt maar als het even kan profiteer er dan maar van.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Bas
    tolle Bilder, der Schwimmunterricht sieht gut aus.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat jij mijn locatie ook geweldig gaat vinden. Vogelcolinie, beschermd rietlanden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Bas,

    Heerlijk als zo'n gebied dichtbij je huis is, zeker voor jullie. En je hebt er fijn gebruik van gemaakt getuige deze hele mooie serie van de Schotse Hooglanders. Als het wat beter weer is zul je nog veel plezier beleven aan dit gebied dat voor jou zo goed begaanbaar is.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Bas,
    Julie treffen het dat er zo'n mooie omgeving in de buurt is. Schotse Hooglanders zijn hoe dan ook interessante dieren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Bas, ik heb weer genoten van jullie uitje in de polder. En o wat leuk zo'n jong ding in de wei. Mooi gefotografeerd.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen