09 juni 2023

IJsvogelkijkscherm

Eindelijk gelukt even geduld hebben maar de middag kon niet meer stuk

fantastisch toegankelijk voor scootmobielen en ik was niet de enige 

dit was de achterkant rechts

en dit was aan de overkant eenn enorme wortelkont van een omgevallen boom

en als je even niet kijk zit er weer op een andere plek weer een.

te vroeg voor kraambezoek


mijn zonnekap lag hier ergens tussen (balen)

maar het bleef de eerste middag komen en gaan

schuin aan de overkant stond deze molen er moest daar een nest ransuilen zitten met drie
jongen de laatste twee dagen was er ineens geen taal of teken meer van de ijsvogeltjes .
nu is het te warm volgende week nog maar eens gaan kijken.

 

13 opmerkingen:

  1. Hoi Bas,
    Geweldig dat je daar kon komen met je scootmobiel je hebt mooie foto's van de ijsvogels kunnen maken.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, mooi dat je nu ook een plekje met ijsvogels hebt gevonden, Bas. Die ijsvogelwand ziet er goed uit, maar belangrijker is dat je er meteen een aantal mooie foto's van de ijsvogels hebt kunnen maken. Ik ben er vorig jaar een tijdlang behoorlijk verslaafd aan geweest, elke week moest ik er 1 0f 2 keer naar toe. Afgelopen winter ben ik afgekickt, nu kan ik het gelukkig weer aan om er zo af en toe eens een kijkje te nemen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Un lindo reportaje, el martin pescador me encanta. Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Bas, altijd mooi he die ijsvogels. Ik kan mij voorstellen dat je genoten hebt. Mocht je ze eens op 4 meter afstand willen bekijken/fotograferen dan moet je mij maar een mailtje sturen.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Bas
    der Eisvogel ist immer magisch, hier bei mir gibt es ihn nur sehr selten zu sehen, du hast ihn gut erwischt, danke fürs zeigen.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt werkelijk een heel natuurgebied ter beschikking. Ijsvogels, daar droom ik al heel mijn leven van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Bas,
    Leuk spannend hè om ijsvogels te zien. Wat zijn ze snel!
    Ik moest wel lachen om je opmerking over het te vroege kraambezoek, haha!
    Mooie wand hebben ze er neer gezet.
    Ik ken het gevoel van balen....mijn zonnekap ligt ergens op Texel.....
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Precioso reportaje del Martín pescador y su entorno natural. Enhorabuena Bas y gracias por compartir. Un fuerte abrazo desde el norte de España.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Bas,

    Leuk dat het je gelukt is om ijsvogels te fotograferen. Leuk dat ze zo'n plekje gemaakt hebben waar je zelfs met een scootmobiel kunt komen. Ja, je moet altijd oppassen met die hutten en wanden, ik heb er al menige rijstzak overheen laten kukelen.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Bas
    Dat was een mooi uitstapje en ook nog de ijsvogel kunne fotograferen wat gaaf,
    Groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful Kingfisher images, lovely Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. A wonderful place. Thanks for this beautiful nature walk, I especially loved the Kingfisher photos, they are fantastic.
    All the best

    BeantwoordenVerwijderen