26 augustus 2023

Op naar de druivenkassen (waar we nog steeds niet zijn aangekomen)

Door de broekpolder langs de Zweth richting de druivenkassen waar we nog steeds
niet zijn aangekomen onderweg veel te zien en dikwijls een praatje met de bewoners
 en dan vliegt de tijd maar dit was om niet te missen.

prachtige verscholen boerderijtjes het lijkt wel of de tijd hier stil staat.

en dan gewoon die kleine momentjes,

maar dit vond ik een hele bijzondere van gehaal andere aard. Varenka, het gaat over een oud
Russisch kerstverhaal moet je maar eens zoeken op You tube onder: Geesje leest voor Varenka.


en dan weer z,on rust momentje waar alles zijn eigen gang gaat.

waar is die gejaagde wereld?schijnbaar hier heel ver vandaan.

en dit ziet er ook prachtig mooi onderhouden uit.

maar zo in de polder haast zonder buren lijkt mij toch ook wel wat. ik kwam verschillende keren bordjes tegen op weilanden van hier ""Gruttoland""

en op verschillende plekken zag je nog oude fruitboomgaarden met oude fruitsoorten.

daar kijken ze niet naar de vierkante meter opbrengst.

geweldig als je dit ziet hier zullen veel insecten en vogels heel blij mee zijn.

ik krijgt de neiging om er bij te gaan liggen.

ik zou zeggen word zeker vervolgd (als de weergoden mij welgezind zijn)

 

12 opmerkingen:

  1. Prachtige fotos's Bas.
    De appels zien er echt heerlijk uit.
    De koeien hebben het wijs bekeken die gaan lekker in de schaduw liggen, ik geef ze gelijk.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige fotos. Ben je er nog steeds niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi ritje met weer veel prachtige foto's. Mijn favoriet is de foto van de koeien die lekker in de schaduw liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas,
    Een heerlijke blog. Ik werd helemaal meegevoerd met je belevenissen. Niets zo mooi als een polderlandschap met hier en daar een boerderij en rustende koeien. Prachtig die appelbomen. Logisch dat je niet aankomt waar je van plan was heen te gaan, haha!
    Heerlijk dag! En dat allemaal prachtig op de foto gezet!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijke weg naar jullie bestemming en op elk moment wel iets te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Bas, ook dit gedeelte rond de Zweth is mij zeker bekend en ja een mooi stukje oud poldergebied met pareltjes van boerderijen er tussen. Ik reed vroeger naar mijn werk vanuit R.dam via Overschie via De Zweth naar Delft waar ik werkzaam was bij De Porceleyne Fles. Was altijd een mooi ritje.
    Je hebt weer fraaie indrukken/foto's gemaakt van dit gebied.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hooi Bas
    je hebt weer een mooie blog kunne maken in dat mooie landschap ook nog appels mogen plukken bij de boer ik kijk uit naar je volgend uitstapje,
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hai Bas,

    Een mooie plek die je zeker moet onthouden. Volgend jaar april/mei maar eens langsgaan en dan kun je zien of het inderdaad Gruttoland is. Kan mooie beelden opleveren zo te zien.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Quiet places with verdant landscapes, where peace reigns.
    Beautiful looks, thanks for sharing.
    Regards from Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Bas
    wunderschöne Gegend, alles sehr entspannt da kann man es gut aushalten.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Apple tree, I like feel flavour in each one, special.

    BeantwoordenVerwijderen