10 augustus 2023

paddenstoelen en wilde zwijnen

ja het is 9 augustus ,je zou het niet zeggen maar het is zo

en we werden (wel op grote afstand) gade geslagen door een kudde wilde zwijnen

en het en der waren er al wat paddenstoelen te bewonderen

de heide viel ons tegen wat de kleur betrof misschioen te maken met de mooie zomerse
temperaturen van de laatste tijd/

het is toch een prachtig gezicht als ze gewoon door blijven gaan met hun ding.

alleen voor de rust in het gebied zou je al gaan

ja het zijn nog geen hoogdravers maar ze zijn er wel

ik krijg er geen genoeg van en het voordel voor mij is dat we ze vanuit de auto redelijk
 kunnen volgen

wat is het toch heerlijk dat je met een draaischermpje niet zo ver hoeft te bukken.

en toch kunt genieten van de eenvoud

de vorige foto,s had Cobie gemaakt deze ik ,ik had ze eerst niet willen gebruiken maar
het is nou eenmaal zo dat ik niet meer zo handvast fotografeer
voortaan toch de driepoot meenmen.

er liepen best wat jongere bij

geen tijd om op te kijken

maar het was weer een heerlijke dag af en toe wat dreigen maar best mooi weer.

 

15 opmerkingen:

  1. Hallo Bas,
    Wat een leuke foto's heb je gemaakt.
    Heel leuk die groep wilde zwijnen en nu al paddenstoelen is wel heel vroeg.
    Komt denk ik wel door het natte weer van de laatste tijd.
    Ik heb genoten van je foto's.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is weer een mooie, gevarieerde serie geworden.
    Foto's hoeven niet altijd haarscherp te zijn om toch de moeite waard te zijn, Bas. Dat geldt wat mij betreft zeker voor waarnemingen in de vrije natuur zoals die van de zwijnenfamilie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. It is the great to see Wild Boars, so clean Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veo que tenéis el mismo problema de sobrepoblación de jabalíes. En Galicia ya los encontramos paseando tranquilamente por las calles y acudiendo a refrescarse en las playas y a escuchar música en los conciertos.
    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Bas, duidelijk dat de natuur van slag is met paddenstoelen in de zomer en vroeg bloeiende heide. Wel fraai om te zien natuurlijk. Wat een hoop zwijnen phoeh!
    In elk geval laat het zien dat je geniet van de natuur.
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Bas,
    wat zijn er al veel paddenstoelen hé. Echt ongelooflijk veel. Mooie foto ook.. Best wel bijzonder dat de natuur nog zo groen is en dan al zoveel verschillende paddenstoelen.
    En wat zag je veel wilde zwijnen! Ik zie die echt nooit Heerlijke natuurwandeling.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Bas,
    die Pilzsaison geht erst richtig los, ich gucke auch schon immer wo ich welche sehe, du hast schon die ersten Exemplare gefunden... dann kommen die Wildschweine vor die Kamera, diese Tiere verfolgen mich schon seit vielen Jahren... ich sehe sie morgens und abends aber konnte noch keine brauchbaren Fotos bekommen... toller post.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Bas,
    De natuur verrast ons keer op keer, nu met paddenstoelen die je pas later zou verwachten. Wilde zwijnen zijn voor sommigen een plaag, voor anderen een attractie. Denk maar aan het nieuws van vrijdag 11 augustus. Om ze van veilige afstand in het wild te zien vind ik ook bijzonder.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Bos,
    Wat een mooi gebied. Ik voel gewoon de rust. Paddenstoelen ben ik ook al tegen gekomen. Komt door al die nattigheid. De hei zal nog wel verder op kleur komen. (hoop ik) Wilde zwijnen mét kleintjes.....gelukkig zat je in de auto, begrijp ik, want die kunnen gemeen uithalen als je te dicht bij de kleintjes komt. Echt leuke foto's .
    Fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je wilde zwijnen gezien hebt en je vosje is wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. It's incredible that there are already mushrooms.
    Large group of wild boars.
    Excellent photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Bas,

    Ja, met die natte dagen van de laatste weken willen die paddenstoelen wel de grond uit. Mooi dat jullie zo'n grote rotte zwijnen zagen, ik ben ze eigenlijk in het wild nog nooit tegengekomen. Het was weer genieten voor jullie zo te zien.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Bas,

    Misschien is het in jouw geval handiger om een monopod te kopen. Die dingen zorgen voor wat extra steun en zijn makkelijker te manoeuvreren dan een driepoot. Mooie serie hoor van de zwijnen. Altijd leuk wanneer je zo'n groep tegenkomt. En wat een paddenstoelen al zeg. Zal met de warmte van de komende dagen wel weer direct minder worden. Nog ff en dan begint de bronst weer op de wildbaan.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het lijkt al herfst en dat maakt me wat melancholisch. Wilde zwijnen, wauw en je kon daar zo dicht bij? Hoe zalig.

    BeantwoordenVerwijderen