21 februari 2013

uitzicht vanaf de plompe toren.

De plompe toren ligt bij Koudekerke aan de oosterschelde het zal vroeger
denk ik een uitkijkpost geweest zijn.


het word beheerd door natuurmonumenten en is vrij toegankelijk,ze hadden
 er alleen niet bij verteld dat de mensen vroeger veel kleiner waren
 en dat je het beste een zaklamp mee kon nemen je hoeft
 ook geen rugzak of zware apparatuur(groot) mee te nemen want
 dan bleef je onderweg wel steken,eerdat je boven was had ik
 mijn hoofd tig... keer gestoten dus moest ik haast met
 een schoenlepel terug. 


het is jammer dat je op de foto niet kan zien hoe ver je kan kijken 

als je in de buurt bent moet je beslist de toren beklimmen meer dan de
moeite waard (de nacht erop denk je daar anders over) 


ik kan wel gaan fantaseren wat ik hier zie en welke dorpen,maar
 ik ben hier ook helemaal vreemd dus daar waag ik mij maar niet aan.


maar dat het hier een prachtig vogelgebied is dat hoef ik 
niet meer te vertellen,dat laat ik op een volgend 
blogje nog wel zien.

34 opmerkingen:

  1. Widoki takie, na jakie pozwoliła pogoda i pora roku. Z góry jednak, miejsca na dole uroczo wygladają. Pozdrawiam.
    Dergelijke opvattingen, wat leidde tot het weer en de tijd van het jaar. Vanaf de top echter plaats de onderkant van de mooie look. Yours.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat levert inderdaad prachtige panorama's op.
    De bijna abstracte foto van het minimalistische landschap op je derde foto steelt voor mij de show vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een uitzicht, echt geweldig. Dat was je hoofd stoten wel waard Bas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nice observation tower. i like the geese in your new header, too!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zal een hele klim zijn geweest. Wat een wijds uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ooh dat is echt z'n naam, hihi, ik dacht dat jij die plomp vond
    mooi wijds landschap

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat ik het klimmen aan anderen over laat en rustig thuis de foto's ga bekijken.
    Ben benieuwd naar de foto's van de vogelserie!!
    Heb een mooi weekend. Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Plompetoren ligt niet bij Koudekerke, maar bij Burgh-Haamstede.
    Het is dat mijn vader niet meer leeft die in Zeeland woonde, maar anders zou ik nog steeds regelmatig bij en over de Oosterschelde kijken. Bij het water zijn vind ik prachtig. Daarom heb ik genoten van deze foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo bas,
    ik denk dat jij daar nog weleens vaker zal komen staan:-)

    wat een gaaf uitzicht

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig uitzicht heb je daar.
    Ik geloof graag dat het een zeer rijk vogel gebied is daar.
    Ben al benieuwd naar die serie.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vanaf de top is het uitzicht adembenemend! Een dag zonder mist, moet fantastisch zijn
    Heb een goed weekend.
    Een knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele klim dus, maar wel met als resultaat een prachtig uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bas je laat wel iets mooi,s zien vanuit deze toren, een mooie serie .groetjes en een fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was klimmen, Bas. Maar dan heb je ook wat. Wat een uitzicht! Prachtige serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Cobie en Bas
    Dat is inderdaad een mooi uitkijk plekje.
    Ik kijk uit naar je volgende blog.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is nu de plek waar ik de meesten foto's maak van de vogels Uilen IJsvogel enz.
    Een heerlijke plek om met je boterhammetje en bakkie koffie lekker te luisteren en te fotograferen !!
    Een paradijsje op aarden .
    en dat je moet bukken op de trap dat is heel duidelijk hahahaha Maar als je eenmaal boven bent daar wacht de beloning !!!
    groeten , Annie
    http://anniezon.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I can see you've got sad weather too!
    Only 2 days with some sunshine and then snow this morning in the south of France!
    Nice pictures!
    Enjoy your WE!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie serie! Ik denk dat ik daar de komende zomer ook 's ga kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zop te zien een paradijslijk oord.
    Fijne zon dag van eilandstaete

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ohh what a cute header!!Meee loooove!!!!)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nou dat geklauter was wel de moeite waard Bas. Een prachtig uitzicht had je daar boven.
    Benieuwd wat je daar allemaal aan vogels hebt gezien.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een mooie plek inderdaad, ik was er vorig jaar voor de velduil, maar heb die helaas niet aangetroffen. Ben benieuwd wat jullie daar gezien hebben.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  23. MOOIE VERGEZICHTEN.....JE FOTO'S ZIJN WEER UITSTEKEND.

    GR, JOOP

    BeantwoordenVerwijderen
  24. That is quite the view from the tower, you can literally see as far as the eye can see. The countryside is quaint and the little village would have been interesting to visit as well... next time!

    Cheers.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wij hebben er ook bij gestaan en mijn ega vroeg of ik meeging omhoog. Nou ehhh.... hmmmm... ehhh... laat mij maar even benden. Het waaide die dag als een gek en ik zag dat niet zo zitten met mijn trillende beentjes (lees hoogtevrees)

    BeantwoordenVerwijderen