woensdag 12 februari 2014

de noordsingel


het oude gerechtsgebouw aan de noordsingel is een prachtig gebouw. 


met veel mooie elementen ,een paar mooie leeuwen. 

vrouwe justitia staat er met de weegschaal en twee hele wijze mensen in haar gezelschap.

de toegang tot de gevangenis ,jaren lang heb ik met jongens die in detentie zaten gewerkt en dat zou
 ik voor geen goud hebben willen missen. (niet meer in gebruik) als alles doorgaat komen
 er woningen en kleine bedrijven in. 


het stikte van de kokmeeuwen en waar ik eigenlijk op hoopte (dat verwachten jullie niet van mij) was dat de meeuwen iets zouden laten vallen op het hoofd van vrouwe justitia, dar zou dan echt verwoorden
hoe we neerlijken op het recht, inplaats dat we er respect voor hebben. 


en zeg nou zelf hier zie je maar stukjes van het geheel maar  gebouwen met sier afwerken
 gebeurt toch niet meer. 


aan de overkant waar ik liep staat deze oude boom, ik vroeg nog aan hem hoe oud hij was.hij zei
U bedoeld hoe jong waarschijnlijk. 


kijk nou z,on transformatorhuisje  daar was toch aandacht aan besteed


zelfs de horecavakschool hierachter is gastvrij


en hier gebeuren dingen die we allemaal wel eens zouden willen 


en hij ??hij had er ..........aan.


morgen krijg ik mijn eerste botox in het havenziekenhuis,ik probeer mezelf voor te houden jo het is
 maar 10 min. maar ja zo werkt het niet altijd, het kan ook opname worden
 dus dan ben ik er een paar dagen even niet. 

Een reactie plaatsen

achterhoeks ??

gewoon langs de weg. niks geen opdringerig personeel je kunt er rustig even over nadenken wat je zal doen.  niet te lang want de...