25 oktober 2024

loetbos

verwacht geen hoogstandjes maar zie het plezier wat ik er aan beleeft

ik merk dat het fotograferen niet vanaf de grond je dan toch wel mist

maar al zeg ik het zelf staat ik er van versteld hoeveel je nog tegenkomt xzonder te struinen

en daar geniet ik dan toch wel weer van

gelukkig was alles nog aardig intact

en kon je genieten van de bebinnende herfst

zeg nou zelf

een heerlijk gebied

waar ik gelijk terug moet denken aan Peter de Mooy die mij de liefde voor fotograferen leerde

en dat in dit gebied

het blijft toch nog aardig groen overal

en aardig vochtig

dus wel even zoeken

maar dat komt ook goed

de kleuren komen 

prachtige momenten


ik zag er nu nog niet veel

maar ze zijn er dus wel

en nog een bevestiging

een klein beetje zon erbij

de kabouters ontbraken alleen nog

tussen de takken door

komen de aardigste tafereeltjes 

ze zijn er maar kort

dus even genieten

ja ze zijn er ook groter

en droog weer treffen

dan bof je toch om hier te zijn

iedere keer weer een verrassing

op de gekste plekjes

als dit geen herfst is

dan deze

of deze wel.

 

3 opmerkingen:

  1. Mooi gebied daar, Bas. Je hebt er meer paddenstoelen gefotografeerd dan ik dit najaar heb gezien. Sterker nog, ik wacht nog steeds op mijn eerste vliegenzwam van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bas,
    Wat een mooie paddenstoelen heb je kunnen fotograferen.
    Het genieten in de natuur daar gaat het om vind ik, lekker naar buiten de natuur in en als je dan nog wat kan fotograferen is dat mooi meegenomen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker heb je ervan genoten. En veel soorten zag je. Wat heerlijk met je mee te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen