27 augustus 2012

eiland van brienenoord.

hier vlieg men normaal heel hard overheen en geen notie hebbende dat er onder van een
oud werkeiland iets moois is over gebleven.


er zijn een paar paddenpoelen die de hoogte van de rivier mee beleven.


er is een soort oerbos waar bomen vaneege hun leeftijd onverwachts kunnen bezwijken
,die laat men liggen voor vegetatie en de insectenpopulatie.


er komen veel vogelsoorten voor(helaas vogelvakantietijd,denk ik)


op sommige plaatsen kan het tij zo,n anderhalve meter schelen dus dat moet je wel
 in de gaten houden.


wij komen hier ook voor het eerst en hebben een verkenningswandeling gemaakt.


er is nog een scoutingclubhuis en er zijn ook volkstuinen op het eiland.


verder ziet het er heel rustig uit geen horeca alleen merk je dat sommige mensen het niet kunnen
laten na hun bezoek als dank....


maar het gebied opzich maakt heel veel goed,als je hier een beetje bekend bent
 kan je er veel plezier van hebben.



ze zouden wel een bordje kunnen plaatsen:lieslaarzen verplicht,of zwembrevet.


je kan hier ook zien dat wij in nederland niet op die hele warmte rekenen.


vlinders zijn hier voldoende maar het zijn allemaal van het type turbo.


de paddenpoel is aardig groot maar alles is in ruste.




deze maakte een uitzondering en bleef even zitten,dat heb je na twee uur vliegen
,je verplichte kwartiertje.je moet je toch aan de vliegtijdenwet houden,nietwaar??

21 opmerkingen:

  1. prachtig bas,
    alsof je in een mangrove bos loopt,
    een beetje spooky ook wel ,
    laat je niet verrassen door het water hé

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vaak is het zo dat zoiets op het eerste gezicht een vreselijke rommel lijkt. Als je dan goed kijkt dan zie je van alles, het één nog mooier dan het ander. Je bent er goed in geslaagd om daar een mooie reportage van te maken, Bas. En die vlinders.....soms helpt het als je zelf even rustig gaat zitten. Bij mij komen ze soms op de camera zitten. Daar heb je dan ook weer niets aan natuurlijk, maar 't is wel leuk. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet het maar net weten he! Mooi plekje! Ik kom haast nooit in die hoek. Erg mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas .

    Dat heb ik eens bij vroege vogels gezien en dat vond ik zo apart , de foto,s zijn prachtig , wie weet volgend jaar als we in de buurt zijn .

    groetjes Sjaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Over het bestaan van dit gebied, was mij ook niets bekend Bas, en ik woon er toch niet zover vandaan. Het lijkt mij best de moeite, om er eens een kijkje te gaan nemen. Jou mooie fotoserie geeft een goede indruk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is dit onder de Brienenoordbrug. Wat verrassend, als je er oog voor hebt vind je dus ook daar nog mooie natuur.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely place to go and see, but, not everyone wants it.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om zo'n nieuw terrein te verkennen, en zo te zien nodigt het tot terugkomen. Met het tij rekening moeten houden, geeft het nog iets extra levendigs. (lieslaarzen van anderhalve meter bestaan geloof ik niet?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben daar inderdaad ook te vaak overheen gereden...
    nooit geweten dat het daar beneden zo mooi is!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook hier weer van die schitterende foto's. Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi zeg , je maakt er een schitterende reportage van .... die ene foto van de paddenpoel spreekt me wel heel erg aan

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bijzonder natuurgebied, zo dicht bij de stad..

    knap in beeld gebracht

    groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt weer een mooi plekje ontdekt.
    Bijzonder gebiedje en het wordt er vast alleen nog maar mooier.
    Heel mooie serie heb je er van gemaakt.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat was je ontdekkingstrip meer dan waard. Je moet er maar op komen om daar eens te gaan kijken. Het zal gelet op je mooie foto's zeker niet bij deze ene keer blijven.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had daar ook echt helemaal geen weet van bas, maar als ik dit zo zie dan is het een prachtig plekje om eens naar toe te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lijkt me een mooie omgeving om te fotograferen

    leuke serie van deze plek

    met vriendelijke groet

    Robert

    http://www.robert-1968.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog altijd druk aan het straten hier, naast het huis een heel werk! Toch even snel een blik bij een aantal favo bloggers. Een paar echte jungle shots Bas. Enkel Tarzan nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Bas
    Wat een bijzonder gebied en dat zo dicht bij de drukte van de snelweg. Je hebt er mooie opnamen gemaakt.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig stukje ongerept natuur.
    Hele mooie opnames !
    Een echte verrassingstocht lijkt mij.

    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig gebied om eens een tijdje wat rond te struinen. Het lijkt me een lekker ongerept gebied, waar je even helemaal los komt van de alledaagse wereld om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen