08 augustus 2012

water en bootjes

wat is er mooier dan met warm weer je langs het water te begeven en voor sommigen om
 van de watertaxi gebruik te maken.


wij liepen samen dus zal ik jullie de flanerende dames besparen,als ik het in het kort
moest omschrijven,korter kon het niet.daar doen jullie het vandaag maar mee
,even wat anders want we dwalen af.ik zag voor de klussers onder ons een mooi klusbootje.


kijk dit is nou weer een leuk oud schuitje en word nog steeds gebruikt.


je kan niet zeggen dat er vroeger niet degelijk gewerkt werd.


valt dit nou oner de bonte,zwarte of gewoon vuile was.


eer dat je hiermee uitvaart zit er al een dagtaak op/.


de rotterdam het hotelschip waar zoveel over te doen is.


je kan hem haast van alle lokaties af zien.


en dan even meegenieten met de watertaxi.


volgens mij kan je beter met ( of zonder) badpak instappen


aan de kant hoor je het bootje gewoon slaan op de golven als er een groot vrachtschip langs komt.



nee ik was niet dronken maar ik stond op te korte
 afstand en kon hem niet inschuiven dus was
dit een oplossing.



hier kan je zien hoe hij vrij gaat komen van het water.


en hier hoeveel watrer hij maakt



er is ook een wat oudere rustiger versie.


even tussendoor ik wil wel bemiddelen.


zelf vind ik deze oudere taxi wel wat hebben.


dat zijn de hulptroepen en toezichthouders(sters)..

19 opmerkingen:

  1. je doet me een groot plezier met deze serie, puur genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ai ai die watertaxi's! Ik zou er geloof ik compleet misselijk op worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke reportage Bas.
    Hier ook watertaxi's alleen die gaan een stuk langzamer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijke serie boten!
    Wat vind ik die foto's met de boot uit de eerste foto schitterend, wat een actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. *water uit haren schud* ;-))

    wat een actie, daar op het water, bas!!

    of de boten nu stilliggen of in volle vaart over het water schuiven ..

    deze neus geniet! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige serie, Bas. Het watertaxi is zo snel! Cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben je zelf ook met die watertaxi mee geweest, Bas? Het gaat wel hard, hè. Een mooie en stoere serie. De foto's van de watertaxi vind ik de mooiste. Dat opspattende water .....heel mooi. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo die hebben de vaart erin dat zal niet voor iedereen een 'pleziervaartje' zijn. Er is wel heel wat te zien en jij laat mij daarvan fijn meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Boten, ja daar heb ik ook iets mee... zo'n watertaxi heeft ook wel iets, maar dan zou ik toch de voorkeur geven aan de wat oudere versie, die nieuwe gaan mij te hard, je hebt er ook iedere keer een leuk verhaal bij bij he fotoseries... heel leuk vind ik het...kan het zijn dat het hotelschip waarover zoveel te doen is ook wel eens Rotterdam verlaat? Wij waren nog niet zo lang geleden in Venlo en daar lag ook zo'n joekel van een hotelschip met allemaal "fancy" Amerikanen er op... maar misschien is dat ook wel weer iets anders... geslaagde serie ... ik kijk uit naar de volgende... o ja, die boot met wasje vond ik ook super leuk....Agnès

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie boten serie Bas, is weer eens wat anders dan de vogeltjes.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Bas
    Wat een mooie serie, ja daar is altijd wel iets te zien.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je steeds een variatie in onderwerpen op je weblog.
    Ook deze is weer leuk met al die verschillende vaartuigen, compliment!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die roestige oude gehavende boot Bas... die doet hem bij mij... de underdog, de verschoppeling.. die mag op mijn sympathie rekenen ;-)
    Je hebt weer een zalige serie bij elkaar geschoten !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je geeft in de boot genomen worden een heel frisse start Bas. Altijd leuk die zaken op het water en in de haven. Een leuke serie Bas.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. machtig he bas ,
    om op warme dagen aan het water te vertoeven,
    een geweldig gezicht,

    ik heb genoten van je oudjes:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk dat je in "Rotjeknor" bent geweest Bas. Je hebt er een goede fotoserie van gemaakt,de watertaxi staat er bijzonder goed op.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi plaatjes Bas .

    Klopt het dat een deel van de foto,s in Delfshaven genomen zijn ?

    Groetjes Sjaan .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Whahahahahahaha..... korter kon het niet! Heerlijke omschrijving Bas whahaha... en ik zie het zo voor me.

    Heerlijk blog vol water en bootjes en wat heb je veel gezien. Je foto's zijn ook heel mooi van kwaliteit.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen