05 juni 2013

hollandse kersen ze zijn er weer.

Heb mijn wangen vol met kersen
aan mijn oren hangen ze ook.


bakken vol heb ik gevonden.
Denk dat ik er jam van kook 


terwijl ik sta te prakkiezeren. 

Zien de kinderen en lachen luid.


Mam,je zal het nooit afleren, 

Onder het sap,je ziet er niet uit.
bron:-Poemetje_


ik heb nog nooit zo gesmuld en hou je dan maar eens in. 

het is toch echt een hemels product.

en het is maar zo kort het kersenseizoen duurt hooguit drie maanden .en het is gezond en lekkeeeeeeeeeeeeerrrrrrr
ik kan het weten.

26 opmerkingen:

  1. Een heerlijke serie Bas. Met een leuk liedje, kende ik nog niet...
    Wat doe je met de pitten, heb/had je ook een blaaspijpje?
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je gesmuld hebt.
    Ik verheug me er al op dat de kersen in de winkel komen. Hier heb ik ze nog niet gezien. Aangezien wij geen kersenbomen in de buurt hebben, heb ik ze ook nog niet zien hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Bas.

    Lekker de kersen. Ik weet nog van vroeger,kijken of er twee/drie aan elkaar waren en aan je oren hangen.

    Heerlijk zijn ze.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zijn er al kersen?
    Dan moet ik onmiddellijk naar de winkel!
    Tot binnenkort :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er heel erg lekker uit.

    Ik hoop na volgende week ook weer eens wat te kunnen doen.
    Geef nu af en toe een aantal reacties, maar ik ben nog lang niet fit, ik heb er bronchitis bij gekregen.
    Bedankt voor je reactie op mijn blog dat ik ziek ben.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hmmmmmmmmm lekker ! Heb ze hier nog niet gezien, maar als ze nu bij jullie al zijn zullen ze over een paar uur ook wel in het Noorden komen....

    groetjes, Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, these look delicious! wonderful, ripe and juicy! enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mmmm het water loopt me in de mond. Nu maar hopen dat de spreeuwen niet komen.
    Ik heb ze nog niet gezien.
    gr gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jag älskar körsbär!
    Fantastiskt goda hmmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, Bas. Ja, die kersen over m'n oren weet ik ook nog wel. Moest je wel dubble hebben. Dat zie je niet meer. Lekkere en mooie serie. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu al ? Heerlijk! Ik moet aan heel vroeger denken. Heel vroeger.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhhh zo lekker kersen en dat leuke liedje erbij. Ik hoop dat ze snel in de winkel komen. Het liefst van die hele grote sappige.
    En kreeg je lekker van die blauwe lippen na je smulpartij :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er inderdaad aantrekkelijk uit, het water loopt me in de mond.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, ga morgen meteen de Betuwe in. Lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al ver las fotografias te entra ganas de comer cerezas. Un saludo

    BeantwoordenVerwijderen
  16. bas, bas, bas, ..

    ik weet met mijn kwijl gene blijf! ;-)))

    ja, kersen zijn absoluut een hemels product!
    en dit blog ..
    ja, da's ook om van te smullen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmmmmm...het water loopt me in de mond, ren meteen straks naar de winkel !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ooooh jammie kersen, ik ben er ook gek op

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje Bas,
    het liefst plukte ik ze zo van je site af, want ze zijn me daar toch een partijtje lekker! Mjammie.............
    Superblog met deze sappige kersen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. AAhhhh, so delicious and so red. Just wonderful !
    Best regards, Synnöve

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha geweldig, wat een smakelijk blog!
    Prachtige foto's, je zou zo willen toehappen...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ziet er heerlijk uit Bas je zou er zo een paar van het scherm plukken
    Mooie serie
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful, delightful pictures of the Cherry Tree. You capture Bonatical shots very well!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. haha kersen-oorbellen heb ik ook altijd leuk gevonden, lekkere serie !

    BeantwoordenVerwijderen